جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 بهمن 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛ 

افزایش هزینه دموراژ فولادی‌ها با مصوبات خلق الساعه 

کارشناس صنعت فولاد گفت: طبق قانون اگر صادرکننده مجوز را از نهادی گرفته باشد و آن نهاد، مسئول تأخیر در بارگیری یا عدم صدور مجوز در مهلت مقرر شود، باید از عهده خسارت آن بربیاید؛ اما بخشنامه‌های خلق الساعه وزارت صمت و سایر نهادها در خصوص وضع تعرفه و عوارض صادراتی باعث توقف بیشتر کشتی و افزایش هزینه دموراژ می‌شوند. 

افزایش هزینه دموراژ فولادی‌ها با مصوبات خلق الساعه  اخبار

احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان با بررسی هزینه دموراژ کشتی برای فولادسازان بیان کرد: زمانی که باری برای صادرات محیا شده و دستور بارگیری و توقف کشتی در بندرگاه صادر می‌شود، یعنی صادرکننده با اخذ مجوزهای خاص، بابت احضار کشتی و توقف در بندرگاه هزینه مورد نیاز را پرداخت کرده است. در این راستا، طی زمان مشخصی باید این محموله به کشتی بارگیری شده، از بندرگاه پهلو بگیرد و به سمت مقصد حرکت کند.

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین دموراژ به معنی خسارت تأخیر در بارگیری کشتی است. در واقع این هزینه بابت تأخیری که بارگیری کشتی از صادرکننده ایجاد شده، خسارات سنگینی را در بردارد.

کارشناس صنعت فولاد در مثالی عنوان کرد: به طور مثال اگر یک کشتی حامل 100 هزار تن سنگ آهن باشد و بنا به دلایلی مانند تغییر مصوبات وزارت صمت در صدور مجوز بارهای صادراتی یا عدم صدور حمل محصولات، هزینه دموراژ برای صادرکننده حدود 200 تا 500 هزار دلار خواهد شد.

به گفته رضوی نیک، لازم است که وزارت صمت و صادرکنندگان قبل از صدور محصولات، از مجوزها اطمینان پیدا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی، طبق قانون اگر صادرکننده مجوز را از نهادی گرفته باشد و آن نهاد، مسئول تأخیر در بارگیری یا عدم صدور مجوز در مهلت مقرر شود، باید از عهده خسارت آن بربیاید؛ اما بخشنامه‌های خلق الساعه وزارت صمت و سایر نهادها در خصوص وضع تعرفه و عوارض صادراتی باعث توقف بیشتر کشتی و افزایش هزینه دموراژ می‌شوند که باید راهکار مناسبی برای بهبود این وضعیت پیدا کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors