ساخت اسکله صادرات مواد معدنی در استان بوشهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر سرمایه‌گذاری ساخت اسکله صادرات تخصصی مواد معدنی در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این استان از ظرفیت بالایی در بخش معدن برخوردار است و در ۸ ماه امسال نزدیک به یک میلیون تن مواد معدنی صادر شده است

به گزارش ‌خبرگزاری فولادبان، مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در جلسه پیگیری رفع مشکلات طرح‌های معدنی با حضور مدیران سازمان ایمیدرو با اشاره به فعالیت معادن در استان، اظهار داشت: سالانه افزون بر 26 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج و به بازارهای خارجی و داخلی عرضه می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر سنگ لاشه، مارن، واریزه کوهی، سنگ آهک، سنگ گچ و مرمریت را از جمله ذخایر مواد معدنی استان دانست و خاطرنشان کرد: معادن این استان ضمن تولید و فرآوری محصولات معدنی و صادرات زمینه اشتغال یک‌هزار و 400 نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به نقش معادن و صنایع معدنی در پویایی اقتصاد تصریح کرد: بهره‌برداری از فناوری‌های نوین و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه معادن یکی از اولویت‌های این حوزه است.

صفوی به صادرات مواد معدنی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: ساخت اسکله تخصصی صادراتی مواد معدنی در استان یکی از اولویت‌ها است که در این راستا اقدامات مهم و موثر برداشته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر وجود 14 گمرک در استان بوشهر برای صادرات مواد معدنی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد : در 8 ماه امسال نزدیک به یک میلیون تن مواد معدنی و صنایع معدنی به ارزش 39 میلیون و 703 هزار دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی  سیمان، کلینکر، سنگ گچ، گچ بنایی، زغال سنگ، انواع سنگ ساختمانی، شیشه ساختمانی، پودر سنگ، انواع سرامیک و کاشی، موزاییک، آجر را از جمله محموله‌های صادراتی دانست.

صفوی اضافه کرد: کویت، عربستان، قطر و کشورهای آفریقایی از جمله مقصد محموله‌های مواد معدنی استان بوشهر است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *