جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار اکتشافات معدنی 02 بهمن 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازگشت ۲۹ واحد معدنی تعطیل به چرخه تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از بازگشت ۲۹ واحد معدنی تعطیل استان به چرخه تولید خبر داد.

بازگشت ۲۹ واحد معدنی تعطیل به چرخه تولید اخبار اکتشافات معدنی

به گزارش خبرگزاری فولادبان، احمد آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی با بازگرداندن 29 معدن تعطیل به چرخه تولید از ابتدای سال رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کرد. ذخیره واحدهای معدنی فعال شده در استان، 11 میلیون تن با مساحت 179 کیلومتر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: فعال شدن این معادن، فرصت شغلی را برای 155 نفر ایجاد کرده و استخراج اسمی این معادن سالیانه 313 هزار و 500 تن است.

آریافر افزود: معدن‌های فعال شده 8 معدن در سرایان، 8 معدندر فردوس، 5 معدن در قاین، 3 معدن در نهبندان، 2 معدن در سربیشه، یک معدن در طبس، یک معدن در درمیان و یک معدن در بیرجند بوده است. همچنین به لحاظ ماده معدنی 13 معدن بنتونیت، 3 معدن خاک صنعتی، 2 معدن کرومیت، 2 معدن گرانیت، 2 معدن مس و مابقی سنگ لاشه، مارن، باریت، بازالت، دولومیت، گچ و پرلیت بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین از سرمایه‌گزاری 130 میلیارد تومانی ایمیدور در خط انتقال 132 کیلوولت برق نهبندان – شاهکوه خبر داد و گفت: 29 معدن گرانیت در خراسان جنوبی از این خط انتقال برق بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: طول مسیر این طرح 65 کیلومتر بوده و 183 دکل برق در آن نصب شده است.

آریافر همچنین از رشد 30 درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت واحدهای صنعتی احیا شده در استان پنج درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به وجود 708 معدن در خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد 522 معدن فعال و 232 معدن غیرفعال است و از ابتدای امسال تاکنون نیز 29 واحد معدنی در استان احیا شده است.

وی با ذکر این نکته که بیش از 40 درصد گردش اقتصادی کشور در وزارتخانه صمت صورت می‌گیرد، افزود: جامعه هدف در این سازمان مردم، تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند، بناباین کارکرد این مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است. ما با سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره ارزش افزوده معادن به دنبال توسعه اقتصادی استان هستیم.

آریافر افزود: تمام تلاش ما این است که با ایجاد صنایع جوار معدنی، مواد معدنی به صورت خام از استان خارج نشود، تامین نیروی واحدهای صنعتی هم باید با اولویت نیروهای بومی باشد. در حوزه تجارت و بازرگانی هم با تسهیل شرایط به دنبال توسعه صادرات هستیم و با رایزنی کشور افغانستان و معرفی ظرفیت‌های استان نهایت استفاده را از مرز ماهیرود خواهیم داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors