در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

عقب ماندگی صادرات فولاد ایران با تصمیمات خلق الساعه/ بی‌توجهی وزارت صمت به بخش صنعت

مدیرعامل گروه صنعتی فولاد بهمن گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که به نظر می‌رسد وزارت صمت که مخفف صنعت، معدن و تجارت است، با بخش صنعت مشکل دارد و به همین دلیل، بسیاری از صنعتگران از شرایط فعلی خود ناراحت و ناامید هستند.

بهمن احمدی در گفتگو با فولادبان با اشاره به موانع و مشکلات موجود در صنعت فولاد ایران بیان کرد: با توجه به شرایطی که امروزه در فولاد کشور وجود دارد، می‌توان گفت تداوم تولید برای فولادسازان دردسر دارد. وضعیت به گونه‌ای شده که به نظر می‌رسد وزارت صمت که مخفف صنعت، معدن و تجارت است، با بخش صنعت مشکل دارد و به همین دلیل، بسیاری از صنعتگران از شرایط فعلی خود ناراحت و ناامید هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین امروزه تولیدکنندگان صنعت فولاد کشور با توجه به منابعی که در اختیار دارند، می‌توانند با فناوری به روز به ظرفیت تولید چندبرابری برسند؛ البته به شرط آن که مسئولان، مسیر پیشرفت فولاد را هموار کرده و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

مدیرعامل گروه صنعتی فولاد بهمن تصریح کرد: از سوی دیگر، می‌توان گفت تعداد کارخانجات صنعتی مانند پتروشیمی، نساجی، فولاد، لوازم خانگی و سایر آنها در تمام کشور به یک هزار کارخانه نمی‌رسد. همچنین به دلیل اینکه صدای مردم برای کاهش انرژی بلند نشود، اولین جایی که گاز و برق آن قطع می‌شود، صنایع فولادسازی است.

به گفته احمدی، در حال حاضر امکانات زیادی در کشور برای پیشرفت و بهبود صنایع به ویژه صنعت فولاد وجود دارد؛ اما به دلیل سیاست‌هایی که دولت پیش گرفته، قابل استفاده نیستند.

وی با اشاره به اینکه نداشتن برنامه‌ریزی و تصمیمات خلق الساعه و غیر کارشناسی باعث عقب ماندگی در صادرات فولاد شد، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در فولاد صنعتی کشور، کمتر از 50 درصد مصرف به ثبت رسیده است؛ چرا که در تولید این بخش عملکرد ضعیفی داشتیم. در واقع تناژ تولید این حوزه زیاد نیست و میزان مصرف حتی به یک میلیون تن هم نمی‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *