جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 دی 1402 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان پیشنهاد شد؛

استفاده از بریکت گرم در زمستان بجای آهن اسفنجی

یک کارشناس ارشد بازارهای جهانی اظهار کرد: هدف کشورهای فولادی منطقه این است که از گاز برای تولید بریکت گرم استفاده کنند تا زمانی که در فصول سرد با کمبود گاز روبرو می‌شوند، دچار مشکلات قطعی گاز نشوند.

استفاده از بریکت گرم در زمستان بجای آهن اسفنجی اخبار

کیوان جعفری طهرانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به افزایش صادرات مواد اولیه بیان کرد: در چند ماه اخیر، بسیاری از کشورهای همسایه که خریدار محصولات بالادستی فولاد ایران هستند، برای واردات محصولات پایین دستی عوارض وضع کرده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع کاهش رشد صادرات محصولات نهایی به دلیل وضع عوارض وارداتی در کشورهایی مانند عراق و افغانستان صورت گرفته و بر همین اساس، عرصه برای صادرات محصولات پایین دستی تنگ شده است.

کارشناس ارشد بازارهای جهانی تصریح کرد: همچنین آهن اسفنجی در هر زمانی خریدار دارد؛ اما با توجه به کمبود گاز کشور بسیاری از مصرف کنندگان این محصول با مشکل مواجه هستند. ضمن اینکه می‌توان گفت علت مازاد گندله این است که تولیدکنندگان اسفنجی به دلیل کمبود گاز نمی‌توانند تمام آن را استفاده کنند.

جعفری طهرانی معتقد است، بهترین محصولی که در بازار فولاد می‌توان به آن اشاره کرد، بریکت گرم و سرد است؛ چرا که این محصولات بدون نیاز به آهن اسفنجی می‌توانند در فصول مختلف سال بدون ایجاد مشکل، نگهداری شوند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برخی کشورها در زمان کسری گاز اظهار کرد: بر همین اساس، صنایع فولاد کشور نیز باید در این مسیر حرکت کنند که البته بزرگان صنعت فولاد منطقه مانند عمان، امارات و عربستان نیز به دنبال تولید آن هستند. در واقع هدف کشورهای فولادی منطقه این است که از گاز برای تولید بریکت گرم استفاده کنند تا زمانی که در فصول سرد با کمبود گاز روبرو می‌شوند، دچار مشکلات قطعی گاز نشوند.

کارشناس ارشد بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند طبق شنیده‌ها، انجمن نوردکاران ایران به دولت درخواست کرده تا با کشورهای همسایه در خصوص رفع محدودیت‌های وارداتی رایزنی کند؛ اما طبیعتا هر کشوری برای حمایت از تولید داخلی خود قوانینی دارد که اصلاح آن کار سخت و دشواری خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors