جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 اردیبهشت 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
براساس تحلیل هفتگی بورس کالا؛

معامله ۳۷ درصدی محصولات فولادی در بورس کالا/ احتمال افت قیمت پایه آهن اسفنجی در هفته آتی

معاملات بورس کالا نشان می‌دهد از 3 میلیون و 600 هزار و 414 تن محصول فولادی عرضه‌شده در بورس، یک میلیون و 330 هزار و 272 تن یعنی حدود 37 درصد به فروش رفتند.

معامله ۳۷ درصدی محصولات فولادی در بورس کالا/ احتمال افت قیمت پایه آهن اسفنجی در هفته آتی اخبار

به گزارش خبرنگار فولادبان، معاملات بورس کالا نشان می‌دهد از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۴۱۴ تن محصول فولادی عرضه‌شده در بورس، یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۷۲ تن یعنی حدود ۳۷ درصد به فروش رفتند. این درحالیست که میزان تقاضا برای هفته جاری یک میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۲۶ تن به ثبت رسیده است.

در هفته جاری محصول آهن اسفنجی در مجموع ۱۹۲ هزار تن عرضه شد که نسبت به دو هفته گذشته ۵۵ هزار تن یعنی ۲۲ درصد کمتر است. البته با وجود تقاضای ۲۱۵ هزار تنی که ۲۵ درصد افت داشت، ۱۶۲ هزار و ۳۰۰ تن آن را به فروش رساند که در مقایسه با دو هفته گذشته حدود ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

از طرفی، قیمت میانگین معاملات آهن اسفنجی ۱۲ هزار و ۸۷۹ تومان بود که نسبت به دو هفته گذشته حدود ۴۰۰ تومان افت داشت و در هفته جاری رقابت ۰٫۴ درصدی را به ثبت رساند. همچنین پیش بینی می‌شود قیمت پایه آهن اسفنجی برای عرضه‌های روز شنبه در بورس کالا حدود ۱۲ هزار و ۶۸۴ تومان باشد.

شمش فولادی نیز با ۳۰۹ هزار و ۲۶۹ تن عرضه با افت ۲٫۲ درصدی نسبت به دو هفته گذشته و تقاضای ۲۲۷ هزار و ۲۰۵ تن و کاهش ۱۷ درصدی، در نهایت توانست ۱۴۵ هزار و ۹۴۵ تن را به فروش برساند که در مقایسه با دو هفته گذشته ۴٫۲ درصد رشد داشته است. این محصول با قیمت میانگین ۲۱ هزار و ۳۵۲ تومان در هفته جاری، رقابت ۳٫۵ درصدی را تجربه کرد. همچنین طبق پیش بینی‌ها احتمالا هفته آینده قیمت پایه این محصول ۲۱ هزار و ۹۴۰ تومان باشد.

محصول میلگرد در هفته هفتم بهار ۳۱۵ هزار و ۱۹ تن عرضه داشت که نسبت به دو هفته گذشته ۱۶٫۷ درصد رشد پیدا کرده است. همچنین این محصول تنها ۴۲ هزار و ۹۲۴ تن تقاضا را به ثبت رساند که در نهایت ۲۸ هزار و ۴۱۸ تن آن را یعنی ۹ درصد را به فروش رساند. میزان قیمت میانگین این محصول ۲۵ هزار و ۷۴۴ تومان بود که رقابت ۱٫۳ درصدی را به ثبت رساند. ناگفته نماند طبق پیش بینی‌ها احتمالا هفته آینده قیمت پایه این محصول ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باشد.

از طرفی، معاملات انواع ورق در بورس کالا ۶۸ هزار و ۶ تن عرضه داشت که با ۱۸ هزار و ۲۵۶ تن و ۳۷ درصد افزایش عرضه نسبت به دو هفته گذشته، انواع ورق در بورس توانست ۳۴ هزار و ۱۰۶ تن فروش را با رشد ۲۱ درصدی به ثبت برساند و همچنین حدود ۵۰ درصد آن معامله شد. ناگفته نماند انواع ورق با قیمت میانگین ۴۲ هزار و ۹۸ تومان و قیمت پایه ۴۱ هزار و ۴۹۸ تومان رقابت ۱٫۴ درصدی داشتند.

برای گندله عرضه بیشتری نسبت به دو هفته گذشته یعنی ۹۷۷ هزار تن به ثبت رسید که ۳۰۵ هزار تن یعنی ۴۵ درصد بیشتر بود. بر همین اساس، این محصول با تقاضای ۴۴۳ هزار تنی و افت حدود ۳۲ درصدی در مقایسه با دو هفته گذشته، حدود ۴۰۸ هزار تن را با رشد ۷٫۶ درصدی به قیمت میانگین ۵ هزار و ۳۴۲ تومان در هر کیلوگرم به فروش رساند که رقابت ۱٫۰۲ درصدی داشت. همچنین طبق پیش بینی‌ها احتمالا هفته آینده قیمت پایه این محصول ۵ هزار و ۱۴۵ تومان باشد.

وضعیت کنسانتره نیز به همین منوال بود و برای ۶۲۴ هزار و ۳۰۰ تن که حدود ۲۰ درصد نسبت به دو هفته پیش بیشتر بود، ۲۴۵ هزار تن تقاضا را به ثبت رساند که در نهایت تنها ۴۰۸ هزار تن آن به فروش رفت. ناگفته نماند میزان تقاضا و فروش این محصول در مقایسه با دو هفته گذشته به ترتیب ۱۲٫۵ درصد و ۱۲ درصد افت پیدا کرده است. همچنین کنسانتره با قیمت میانگین ۳ هزار و ۶۶۲ تومانی و قیمت پایه ۳ هزار و ۵۵۰ تومانی رقابت ۳٫۱ درصدی را تجربه کرد. براساس پیش بینی‌ها، احتمالا هفته آینده قیمت پایه این محصول ۳ هزار و ۵۵۲ تومان باشد.

نبشی در معاملات هفته جاری بورس کالا ۲ هزار و ۳۰۵ تن با افت ۴۰ درصدی نسبت به دو هفته گذشته عرضه داشت که تقاضای یک هزار و ۷۲۰ تنی با ۱۱٫۷ درصد افت و فروش یک هزار و ۶۹۵ تن با ۸۳ درصد رشد با به ثبت رساند.

ناودانی نیز ۳ هزار و ۵۵۰ تن عرضه داشت که با یک هزار تن و ۳۹ درصد کاهش عرضه نسبت به دو هفته پیش، در بورس کالا توانست ۲ هزار و ۳۷۵ تن فروش را به ثبت برساند. همچنین حدود ۶۷ درصد آن معامله شد که با قیمت میانگین ۲۵ هزار و ۱۷۱ تومان ۰٫۱ درصد رقابت را تجربه کرد.

همچنین انواع تختال در هفته جاری عرضه ۱۳۰ هزار تنی با رشد ۸۵ درصدی ثبت کرد که در نهایت با ۴۴ هزار تن تقاضا و افت ۴ درصدی نسبت به دو هفته گذشته، تنها ۸ هزار و ۸۰۰ تن آن یعنی افت ۶۶ درصدی با قیمت پایه و میانگین ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت.

از سوی دیگر، محصول تیرآهن با وجود ۴۵ هزار تن عرضه و تقاضای ۳۳ هزار و ۸۰۳ تنی، در نهایت ۱۸ هزار و ۵۸۳ تن آن به فروش رفت و در واقع ۴۱ درصد آن معامله شد. قیمت میانگین این محصول ۲۸ هزار و ۸۲۴ تومان و قیمت پایه آن ۲۷ هزار و ۴۵۳ تومان به ثبت رسیده که رقابت ۴٫۹ درصدی داشتند. ناگفته نماند طبق پیش بینی‌ها احتمالا هفته آینده قیمت پایه این محصول ۲۵ و ۵۰۰ تومان باشد.

معامله ۳۷ درصدی محصولات فولادی در بورس کالا/ احتمال افت قیمت پایه آهن اسفنجی در هفته آتی اخبار

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors