در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ کاهش ارزش معاملات در هفته جاری

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش خالص معاملات در دو هفته گذشته حدود ۸ هزار میلیارد تومان بود که در هفته جاری وارد کانال ۵ همتی شد.

سلمان نصیرزاده در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: در چند هفته اخیر، به نظر می‌رسد بازار از روند اصلاحی خود فاصله گرفته که محرک آن بحث تجدید ارزیابی‌ها بود. با توجه به شرایط، می‌توان گفت به تدریج شرایط برای بورس تهران به سمت تحولات جهانی، عملیات شرکت‌ها و رکودی که در اکثر بازارها سایه انداخته برود و آنها را مورد بررسی قرار خواهد داد. در واقع بازار سرمایه بخشی از روند رشد خود را اصلاح و در هفته اخیر حدود ۱.۵ درصد کاهش داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، ارزش خالص معاملات در دو هفته گذشته حدود ۸ هزار میلیارد تومان بود که در هفته جاری وارد کانال ۵ همتی شد. از طرفی، خروج پول از صندوق درآمد ثابت نیز صفر شد و حقیقی‌ها تمایل زیادی به خرید سهام نداشتند.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در کلیت بورس شاهد تأثیر متغیرهایی از جمله نرخ بهره هستیم که در حال حاضر، نرخ بهره انتشار اوراق روند افزایشی را طی می‌کند. در واقع به دلیل رکود در در شرکت‌های تولیدی و صادراتی با افزایش نرخ بهره مواجه هستیم.

به گفته نصیرزاده، به نظر می‌رسد در بازارهای جهانی، تغییر سیاست‌های بانک مرکزی و سیکل چرخش نرخ بهره به پایان رسیده است؛ به گونه‌ای که به تدریج نرخ بهره و به دنبال آن قیمت دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به روند هفته آتی بورس گفت: به نظر می‌رسد هفته آینده بازار روند متعادلی داشته باشد و شاخص کل در در کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار واحدی نوسان خواهد کرد. ارزش معاملات نیز در محدوده ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومانی به کار خود ادامه می‌دهد. ضمن اینکه تک‌سهم‌های گزارش محور و شرکت‌هایی که خبر تجدید ارزیابی داشته باشند، به احتمال زیاد در رده نمادهای مثبت هفته آینده قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *