جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 دی 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

با رد غیر قانونی مجوز الکترونیک، متقاضی امکان گرفتن حق خود را دارد

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: مراجع صدور مجوز برای رد درخواست یک متقاضی، باید کتبا ابلاغ کنند که متقاضی کدام شرط اعلامی در درگاه ملی مجوز‌ها را نداشته است.

با رد غیر قانونی مجوز الکترونیک، متقاضی امکان گرفتن حق خود را دارد اخبار

به گزارش فولادبان، محمدرضا حاجی جعفری  گفت: برای صدور و دریافت مجوز الکترونیک ۷ نکته مهم وجود دارد که باید متقاضیان به منظور بهره‌مند شدن از حقوق خود به آن‌ها آگاهی داشته باشند.

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: نخستین مورد مربوط به درگاه ملی مجوز‌ها است. شرایط، مدارک، هزینه و زمان صدور ۴۲۰۰ مجوز کسب‌وکار در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir) اعلام شده است.
وی ادامه داد: کل فرایند ثبت درخواست تا صدور مجوز هم الکترونیکی و تحت نظارت هوشمند درگاه قراردارد تا مجوز هر متقاضی واجد شرایط، به موقع صادرشود. خدمات درگاه ملی مجوزها، کاملا غیرحضوری است و هیچ مدرک کاغذی با عکس، نیاز ندارد.

بررسی تخصصی شرایط هر متقاضی، برای صدور مجوز الکترونیک

وی ادامه داد: پس از ثبت درخواست متقاضیان مجوز، درگاه ملی مجوزها، استعلام‌های اولیه را به طور خودکار و هوشمند دریافت و پرونده متقاضی را با این پیام به درگاه تخصصی صدور مجوز ارسال می‌کند: پاسخ استعلام‌های اولیه این متقاضی مثبت است. در زمان اعلام شده چک کنید اگر شرایط تخصصی اعلام شده در درگاه ملی را هم دارد، خبر دهید تا مجوزش صادر شود.

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار درباره حقوق متقاضی مجوز تاکید کرد: هر متقاضی مجوز اگر همه شرایط اعلامی در درگاه ملی مجوز‌ها را داشته باشد باید در زمان مقرر مجوزش صادر شود.
حاجی جعفری خاطرنشان کرد: مراجع صدور مجوز برای رد درخواست یک متقاضی، باید کتبا ابلاغ کنند که متقاضی کدام شرط اعلامی در درگاه ملی مجوز‌ها را نداشته است. با این روش، متقاضی واجد شرایط به راحتی می‌تواند حقش را اثبات کند و بگیرد.

اگر مراجع صدور مجوز الکترونیک خارج از شرایط درگاه شرطی بگذارند، جرم است

محمدرضا حاجی جعفری تاکید کرد: مراجع صدور مجوز حق ندارند از متقاضی مجوز، شرط یا مدرکی که در درگاه ملی مجوز‌ها اعلام نشده مطالبه کنند این کار جرم است و ۶ ماه تا ۲ سال حبس دارد.

وی ادامه داد: درگاه ملی مجوز‌ها به صورت پیامکی از هر متقاضی قبل و پس از صدور مجوز رعایت این حکم را می‌پرسد و به طور هوشمند تخلف مراجع صدور مجوز را کشف و به دادگاه اعلام می‌کند.

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار افزود: مجوز‌های جدید، شناسه یکتا (الکترونیکی) هستند. مجوزی که خارج از درگاه ملی مجوز‌ها صادر شود و در qr.mojavez.ir نباشد، قانوناً مجوز نیست و در ادارات دولتی، مراجع انتظامی، بانک‌ها و… اعتبار ندارد.

همه مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا داشته باشند وگرنه فاقد اعتبار هستند

حاجی جعفری تاکید کرد: تا پایان ۱۴۰۲ همه مجوز‌های کاغذی باید تبدیل به شناسه یکتا شوند. درگاه ملی مجوز‌ها با دریافت کدملی و کدپستی، غیرحضوری و رایگان برای دارندگان مجوز‌های معتبر کاغذی، شناسه یکتا صادر می‌کند.

وی درباره مجوز‌های ثبت محور و تاییدمحور افزود: ۸۰ درصد مجوزها، ثبت محور هستند. یعنی پس از ثبت درخواست و اخد استعلامات پایه، حداکثر ۳ روزه صادر می‌شوند و همه مجوز‌های خانگی و ۹۰ درصد مجوز‌های صنفی، ثبت محور هستند.

حاجی جعفری تصریح کرد: مجوز‌های تاییدمحور، پس از اخذ پاسخ استعلامات تخصصی (مثل آزمون، تغییرکاربری زمین، ساخت بنا، محیط زیست، استاندارد، حرایم برق، راه، آب و…) صادر می‌شود و صدور آن‌ها بسته به تعداد و دشواری استعلام‌های آن‌ها بین ۴ تا حدود ۱۰۰ روز طول می‌کشد.

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار آخرین مرحله را مربوط به استعلام برای صدور مجوز اعلام کرد و افزود: صدور برخی مجوز‌ها به پاسخ مثبت استعلام‌هایی نیاز دارد. شرایط و مدارک لازم برای پاسخ استعلام‌ها هم در صفحات جداگانه‌ای در درگاه ملی مجوز‌ها وجود دارد و بسیاری از آن‌ها (نظیر نظام وظیفه، بدهی مالیاتی، اساسنامه شرکت و…) خودکار و غیرحضوری برای متقاضی دریافت می‌شود. استعلام‌ها و تاییدیه‌های لازم برای دریافت هر مجوز در صفحه راهنمای دریافت آن مجوز نوشته شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors