در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛ 

احتمال جذاب شدن قیمت فولاد در زمستان 

یک کارشناس فولادی گفت: با آغاز فصل زمستان، چند استان در چین به دلیل بحث آلاینده‌ها، تولیدات فولادی خود را بسیار کاهش می‌دهند که به همین علت انتظار می‌رود به تدریج تا حدودی قیمت‌ها جذاب شوند. 

پیمان شوریابی در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه جایگزینی برای فولادی‌ها برای گاز زمستان وجود ندارد، اظهار کرد: در زنجیره تولید فولاد ایران کوره‌های القایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که این کوره‌ها به تزریق گاز نیاز دارند. در واقع در بخش سوخت می‌توان به جای گاز، گازوئیل یا مازوت را برای گرمایش استفاده کرد؛ اما برای فرآیند تولید، به گاز نیاز داریم و بدون این سوخت، کربن مورد نظر برای تولید فولاد به دست نمی‌آید.

وی در ادامه اضافه کرد: تولید فولاد شامل دو فرآیند می‌شود که یکی کوره بلند و دیگری کوره قوس الکتریکی است. در نوع اول، تولید با استفاده از کک صورت می‌گیرد و در نوع دوم برای تولید فولاد، گاز یک عامل ضروری محسوب می‌شود.

کارشناس صنعت فولاد در رابطه با وضعیت رکود بازار آهن و فولاد تصریح کرد: در فصل زمستان اکثر شرکت‌های فولادی با پیش بینی اینکه قطعی گاز خواهند داشت، محصولات خود را در انبارها ذخیره و نگه‌داری می‌کنند. در واقع اکثر خطوط تولید متوقف شده و به همان نسبت تولید کارخانجات کاهش خواهد یافت. ناگفته نماند ذخایر موجود در انبارها داخل بازار عرضه و یا صادر خواهد شد که طبق قوانین و مقررات، ابتدا محصولات باید در بورس کالا عرضه و سپس اگر خریداری نداشت، به سایر کشورها صادر شود.

شوریابی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت‌های جهانی آهن و فولاد جذاب نیست، گفت: با آغاز فصل زمستان، چند استان در چین به دلیل بحث آلاینده‌ها، تولیدات فولادی خود را بسیار کاهش می‌دهند که به همین علت انتظار می‌رود به تدریج تا حدودی قیمت‌ها جذاب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *