در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان ارائه شد؛ 

عملکرد ضعیف ایران در حوزه صادرات فولاد 

عضو هيات‌ مديره انجمن توليدكنندگان فولاد گفت: در 8 ماهه امسال حدود 7 میلیون تن صادرات فولاد داشتیم که طبق برآوردهای انجام شده، این مقدار در همین بازه زمانی باید حداقل به 10 تا 12 میلیون تن می‌رسید. 

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در خصوص رشد صادرات فولاد کشور به ویژه در بخش مواد اولیه بیان کرد: با توجه به شرایط، می‌توان گفت تغییر زیادی در رشد صادرات مواد اولیه به خصوص در آهن اسفنجی رخ نداده است. پارسال میزان کمی از این محصول صادر می‌شد و امسال با افزایش صادرات، در مجموع مقدار آن حدود یک میلیون تن شده که عدد قابل توجهی نیست.

به گفته وی، صادرات محصول آهن اسفنجی از پایه بسیار کمی آغاز شده که در حال حاضر توانسته رشد 101 درصد را به ثبت رسانده است.

وی افزود: از طرفی، صادرات فولاد ایران نسبت به میزان برآوردشده، عدد بسیار پایینی است. بر همین اساس، در 8 ماهه امسال حدود 7 میلیون تن صادرات فولاد داشتیم که طبق برآوردهای انجام شده، این مقدار در همین بازه زمانی باید حداقل به 10 تا 12 میلیون تن می‌رسید. در واقع 40 تا 50 درصد از میزان انتظارات، پایین‌تر بود و می‌توان گفت هنوز عملکرد ضعیفی در این حوزه داریم.

عضو هيات‌ مديره انجمن توليدكنندگان فولاد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برای پیداکردن عوامل افزایش خام فروشی در صنعت فولاد کشور، باید شرایط فعلی را بررسی کنیم تا به نتیجه برسیم. در واقع زمانی که انواع عوارض برای صادرات وضع می‌شود و یا شرایط تجارت خارجی ثبات درستی ندارد، طبیعی است که مشتریان خارجی تمایل به خرید محصولات ایرانی با ارزش افزوده بیشتر را نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *