Please use a valid API Key بررسی اتصال سازمان زمین شناسی به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بررسی اتصال سازمان زمین شناسی به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

کارشناس فناوری اطلاعات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی می‌گوید: در گذشته دانشجویان، همه کسب و کار‌ها و شرکت‌ها که به نقشه‌های زمین شناسی نیاز داشتند باید حضوری برای خرید اقدام می کردند اما با الکترونیکی شدن خدمات سازمان زمین شناسی همه خدمات به صورت برخط قابل ارائه است.

به گزارش فولادبان، خانم محرمی کارشناس فناوری اطلاعات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: با الکترونیکی شدن خدمات سازمان زمین شناسی همه خدمات به صورت برخط قابل ارائه است و متقاضیان می‌توانند نقشه‌ها و دیگر خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند که با الکترونیکی شدن خدمات، در وقت و هزینه صرفه جویی شده است.

فروش نقشه‌ها به صورت برخط، یکی از خدماتی است که سازمان زمین شناسی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، می‌بایست به صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه کند.

جدیدی مدیرکل برنامه ریزی و فناوری اطلاعات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در این می‌گوید: این سازمان، پنج خدمت شناسه دار و رسمی خود را که از سامان امور اداری و استخدامی کشور مجوز گرفته، در شبکه ملی خدمات هوشمند دولت بارگذاری کرده و متقاضیان می‌توانند این پنج خدمت را دریافت کنند.

مدیرکل برنامه ریزی و فناوری اطلاعات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در این می‌افزاید: اکنون به صورت ۱۰۰ درصد، فهرست پنج خدمت سازمان زمین شناسی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وجود دارد.
خدمات زمین شناسی و پایش مخاطرات طبیعی از جمله فرونشست زمین، زمین لرزه، گرد و غبار، لغزش زمین، خدمات اکتشاف ذخایر معدنی، خدمات آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل نمونه‌های زمین شناسی و اکتشافی، تحلیل و انتشار داده‌های زمین شناسی و اکتشافی به مردم و کسب و کار‌ها و بازدید از موزه علوم زمین، پنج خدمتی هستند که سازمان زمین شناسی باید به صورت الکترونیکی به مردم، دانشجویان و کسب و کار‌ها ارائه دهد.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، همه دستگاه‌های اجرایی می‌باید تا پایان آبان امسال، همه خدمات خود را به صورت ۱۰۰ درصد از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند، اما سازمان فناوری اطلاعات به عنوان مرجع اعلام اتصال دستگاه‌های اجرایی به این پنجره، معتقد است سازمان زمین شناسی، اتصال ۱۰۰ درصدی ندارد.

موحد، در این باره می‌گوید: اتصال سازمان زمین شناسی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ۸۰ درصد است و ۲۰ درصد از خدمات آن‌ها به صورت الکترونیکی در دسترس مردم نیست.
به گفته معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، خدمات آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل نمونه‌های زمین شناسی و اکتشافی، خدمتی است که هنوز در پنجره واحد ارائه نشده است.
حالا با توجه به اینکه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، ۲۰ درصد از وظیفه قانونی خود عقب مانده، تکلیف چیست؟
وی افزود: این موضوع در کمیته نظارتی حتما بررسی و جلسه‌ای با حضور وزیر صمت و رؤسای سازمان‌های تابعه تشکیل می‌شود.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: آن چیزی که در کمیته نظارت تایید شود، ملاک خواهد بود و اگر تاخیر موجه باشد، فرصت زمانی برای اتصال سازمان زمین شناسی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در نظر گرفته خواهد شد در غیر این صورت به مراجع نظارتی ارجاع می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors