شاخص کل بورس مقاومت خود را شکست

امروز اکثر سهم‌های بازار سهام سبزپوش بودند و شاخص کل با رشد خود توانست مقاومت یک میلیون و 535 هزار واحدی را بشکند.

به گزارش فولادبان؛ تابلوی بورس اوراق بهادار تهران امروز در اکثر نمادها و گروه‌ها رشد را نشان می‌داد و بیشتر سهم‌ها در بازار سرمایه سبزپوش شدند و به این ترتیب، شاخص کل بازار سهام 27 هزار و 551 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 543 هزار و 476 واحد رسید. کارشناسان تکنیکال بازار سرمایه یک مقاومت را در یک میلیون و 535 هزار واحدی برای شاخص متصور بودند که این مقاومت امروز با رشد قیمت دلار، شکسته شد.

به لطف افزایش تقاضا در سهم‌های کوچک بازار، شاخص کل هم‌وزن نیز رشد کرد و تا پایان معاملات 11 هزار و 81 واحد بالاتر از روز گذشته آمد و در نهایت روی خانه 451 هزار و 219 واحدی قرار گرفت. گروه فلزات اساسی هم با رشد تقریبا تمامی سهم‌های خود، 18 هزار و 665 واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 185 هزار و 326 واحد به کار خود پایان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «سپید»، «پترول»، «شستا»، «برکت»، «خودرو»، «فولاد» و «خساپا» در بازار بیشترین تراکنش را داشتند و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «پارس»، «وبملت»، «اخابر»، «پارسان» و «رمپنا» بیشترین تأثیر را روی شاخص کل داشتند. سه گروه شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو از نظر ارزش معاملات، برترین گروه‌های صنعتی به حساب می‌آمدند.

امروز با افزایش عرضه و قیمت فولاد در بورس کالا اکثر سهم‌های فولادی سبزپوش شدند. نمادهای «فجر»، «فنورد» و «کویر» بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. دو نماد «کچاد» و «کگل» هم جزو سودده‌های گروه کانه فلزی بودند. سهام «ذوب» هم در بازار فرابورس رشد قیمت تقریبا 5 درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *