جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چین به دنبال واردات شمش فولادی از شورای همکاری خلیج فارس است

 انگیزه بیشتر صادرات در منطقه شورای همکاری خلیج فارس باعث شده است تا چین به دنبال واردات شمش فولادی از این حوزه باشد.

به گزارش فولادبان؛ منابع مطلع به Fastmarkets خبر داده‌اند که فروشندگان خاورمیانه پس از توافق دیگری که در روزهای اخیر انجام شده است، به طور فزاینده‌ای در بازار شمش فولاد وارداتی چین حضور می‌یابند.

تقاضای پایین برای فولاد در منطقه شورای همکاری خلیج منجر به انگیزه بیشتری برای صادرات شده است، زیرا فروشندگان در منطقه بیشتر بر ارسال شمش به چین تمرکز می‌کنند تا فروش میلگرد به هنگ‌کنگ یا سنگاپور.

بر اساس گزارش Fastmarkets، محموله 25 تا 30 هزار تن شمش عمانی این هفته با قیمت 728 دلار به ازای هر تن cfr به چین فروخته شد.

هفته گذشته هم شمش با منشأ امارات متحده عربی با قیمت حدود 710 دلار در هر تن به چین فروخته شد. همچنین شایعه شده یک محموله 80 هزار تنی شمش به قیمت 700 دلار در هر تن cfr به یک کشور جنوب شرقی آسیا فروخته شده است.

برآورد قیمت Fastmarkets از شمش فولاد وارداتی به چین در روز جمعه 720 تا 730 دلار به ازای هر تن cfr cfr چین بود که 12 تا 15 دلار نسبت به قیمت 705 تا 718 دلار در هر تن در هفته قبل افزایش یافت.

نشریه Fastmarkets همچنین خبر داده که مذاکرات برای محموله‌ای از شمش 150 میلیمتری کوره بلند 3sp از اندونزی با قیمت 728 تا 730 دلار به ازای هر تن cfr چین در روز جمعه ادامه دارد. چنین موادی در ابتدای هفته با قیمت 735 دلار به ازای هر تن cfr به فروش رسیده بود.

شمش کوره بلند ویتنامی در هفته جاری با قیمت 720 تا 725 دلار به ازای هر تن cfr چین فروخته شد و پیشنهادات قیمت 725 دلار برای هر تن cfr مواد ویتنامی در روز جمعه شنیده شد.

شمش کوره القایی (IF) که در ارزیابی قیمت Fastmarkets مورد لحاظ قرار نمی‌گیرد، توسط یک کارخانه ویتنامی با قیمت 710 دلار به ازای هر تن cfr چین فروخته شد، همچنین معامله‌ای برای شمش IF تایلندی نیز در همان سطح شنیده شد. یک منبع تجاری ژاپنی تخمین زده است که حتی اگر چین صادرات محصولات فولادی را امسال محدود کند، این کشور ممکن است با 3.2 میلیون تن کمبود فولاد به دلیل کاهش تولید مواجه شود که در نیمه دوم سال 2021 توسط کارخانه‌ها ایجاد خواهد شد بنابراین، واردات محصولات نیمه‌تمام به چین ضروری خواهد بود.

یک منبع تجاری در آسیای جنوبی گفت: چین در حال حاضر قیمت‌های بهتری نسبت به سایر بازارها می‌پردازد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors