جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سایه سنگین دلار بر بازار/انبارها آهن پر شده است

فعال بازار فولاد در تهران گفت : تاثیر بازار داخلی محصولات فولادی و آهن  از نرخ ارزو تحولات افغانستان بیشتر از نظام عرضه و تقاضاست. 

بهروز امجدیان در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: شرایط بازارآهن و فولاد ایران بستگی تام و تمام به قیمت دلار دارد،اگر قیمت دلار افزایشی باشد قیمت آهن ومحصولات فولادی افزایشی خواهد بود و اگر قیمت دلار کاهشی باشد قیمت محصولات فولادی  روند نزولی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر چنانچه نظام عرضه و تقاضا بر بازار حاکم باشد، باز هم نظام ارزی کشور بر بازار حاکم خواهد بود چون وقتی خریدار محصولات فولادی خود را گران می خرد، مجبور به فروش گران قیمت آن خواهد بود. البته درحال حاضر عرضه و تقاضایی در بازار نیست و بیشتر محصولات به علت نبود مشتری انبار می شود و تمام انبارهای آهن پر است.

این فعال صنعتی در پاسخ به سوال فولادبان مبنی بر نهایی شدن توافق برجام گفت : اگر توافق برجام نهایی شود قیمت دلار کاهش می یابد و قیمت محصولات فولادی نیز روند کاهشی خواهد داشت اما اگر توافق انجام نشود همین شرایط حاکم خواهد بود. البته در صورتی که تحولات افغانستان به سمت بحران برود احتمال افزایش قیمت اهن و فولاد نیزخواهد بود.

وی افزود: با توجه به خروج امریکایی ها از افغانستان ، اگر این کشور روی آرامش و ثبات را ببیند و ایران نیز بتواند محصولات فولادی خود را به این کشور عرضه کند ، قیمتها ارزان و روند کاهشی خواهد یافت .

امجدیان تصریح کرد: با توجه به دو عامل اساسی تاثیر گذار بر بازار ایران یعنی نرخ ارز و بازار افغانستان می توان پیش بینی کرد با هماهنگی بین عرضه و تقاضا ، بازار ایران نیز به ثبات نسبی خواهد رسید و قیمتها روند کاهشی خواهند داشت، در حال حاضر شرایط رکود بر بازار حاکم است و هرچند این شرایط غیر قابل پیش بینی است اما احتمال پایداری و ثبات آن زیاد است .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors