جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 15 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛ 

رونق بازار آهن و فولاد؛ شاید وقتی دیگر

یک فعال بازار فولاد گفت: مقرر شده بود در چهار سال ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، 4 میلیون مسکن احداث شود و تا امروز یک و نیم میلیون واحد مسکن ساخته می‌شد که طی این مدت، حتی یک دهم آن ساخته نشده است. 

رونق بازار آهن و فولاد؛ شاید وقتی دیگر اتحادیه ها و انجمن های فولاد احتمال افزایش قیمت آهن

جمشید حسامی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه با کاهش قیمت‌های فولادی، مصرف‌کنندگان خرید را متوقف کردند، اظهار داشت: در سال جاری از حدود تیرماه بازار وارد یک رکود شد که این روند تا امروز ادامه دارد. البته در اوایل سال 1402 تا حدودی وضعیت عرضه و تقاضا خوب بود؛ اما به تدریج با کاهش قیمت، رکود در بازار آهن حاکم شد. از طرفی، مصرف کننده اصلی بازار، دولت است؛ به گونه‎‌ای که 80 تا 90 درصد مصرف کننده آهن آلات تولیدشده توسط پروژه‌های دولتی مصرف می‌شود.

وی افزود: این درحالیست که در چند وقت اخیر، بودجه دولت برای پروژه‌های نیمه تمامی صرف می‌شود که از مرحله مصرف آهن آلات عبور کرده است. به همین دلیل خریدار اصلی یعنی دولت نیز در گود نیست و تولید با تقاضا همخوانی ندارد.

فعال بازار فولاد تصریح کرد: از سوی دیگر، می‌توان گفت صادرات محصولات نهایی به اندازه کافی صورت نمی‌گیرد و بر همین اساس، در بسیاری از کارخانجات، موجودی بیش از حد وجود دارد.

حسامی با اشاره به لایحه بودجه 1403 در خصوص ساخت یک میلیون مسکن در سال آینده گفت: در صورتی که ساخت و ساز در کشور به جریان بیفتد، قطعاً تا حدودی می‌تواند در روند خرید و فروش فولاد تأثیرگذار باشد. البته عملی شدن این اتفاق بعید به نظر می‌رسد؛ چرا که همزمان با آن، باید بحث تورمی نیز کنترل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی، مقرر شده بود در چهار سال ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، 4 میلیون مسکن احداث شود. طبق این استراتژی باید تا امروز یک و نیم میلیون واحد مسکن ساخته می‌شد که طی این مدت، حتی یک دهم آن ساخته نشده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors