در گفتگوی کارشناس فولادی با فولادبان اظهار شد؛

عدم تفاهم فعالان فولادی در نظارت بورس کالا بر عرضه/ ریشه مشکلات در نامتوازن بودن عرضه و تقاضاست

یک کارشناس فولادی گفت: آهن اسفنجی یکی از مواد اولیه تولید فولاد محسوب می‌شود و با توجه به اینکه اخیراً تولید این محصول نسبت به تقاضا کاهش پیدا کرده، فعلاً عرضه کمتری در بازار دارد؛ بنابراین نمی‌توان دلیل وضع موجود را عدم نظارت دولت و بورس کالا عنوان کرد.

امین امینی در گفتگو با فولادبان در خصوص روند قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی، علت قیمت‌هایی که در بورس وجود دارد را می‌توان نامتوازن بودن عرضه و تقاضای معاملات بیان کرد. از طرفی، نمی‌توان گفت در حال حاضر، قیمت‌گذاری در بورس کالا دستوری است؛ چرا که برای دستوری بودن نرخ‌ها باید بازاری وجود داشته باشد که اخیراً به دلیل رکود موجود در بازار فولاد، معاملات قابل ملاحظه‌ای نداریم.

وی با اشاره به ریشه مشکل عرضه و تقاضا در بورس کالا عنوان کرد: بخشی از آهن آلات تولید شده فولادی در حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه با سرد شدن هوا ساخت و ساز ساختمانی کمتر می‌شود، بنابراین تقاضا نیز کاهش خواهد یافت.

کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: در این راستا، برای تعادل کردن روند عرضه و تقاضا در شرایط فعلی، باید تولید برخی مقاطع مانند میلگرد کاهش یابد تا عرضه با میزان تقاضا در یک محدوده قرار بگیرند.

امینی معتقد است، به تدریج قیمت برخی محصولات فولادی مانند مواد اولیه افزایش قیمت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دولت و بورس کالا بر روند معاملات محصولات از جمله آهن اسفنجی نظارت کامل دارند، گفت: آهن اسفنجی یکی از مواد اولیه تولید فولاد محسوب می‌شود و با توجه به اینکه اخیراً تولید این محصول نسبت به تقاضا کاهش پیدا کرده، فعلاً عرضه کمتری در بازار دارد؛ بنابراین نمی‌توان دلیل وضع موجود را عدم نظارت دولت و بورس کالا عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *