Please use a valid API Key انتظارات فعال فولادی از وزیر صمت/ چرا قیمت‌گذاری دستوری را حذف نکردید؟ - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انتظارات فعال فولادی از وزیر صمت/ چرا قیمت‌گذاری دستوری را حذف نکردید؟

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: حداقل انتظار از وزیر صمت این است که تا حد امکان از قیمت‌گذاری دستوری فاصله بگیرد.

حسام الدین والی در گفتگو با خبرنگار فولادبان با تاکید بر لزوم حذف قیمت‌گذاری دستوری توسط وزارت صمت، عملکرد سید رضا فاطمی امین از بدو وزارت تاکنون را نه بد و نه خوب بلکه «میانه» عنوان کرد و اظهارداشت: البته در بخش صنایع معدنی مشکلات زیادی داریم. همچنین در بازار مصرف با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی از قیمت‌گذاری دستوری و تصمیمات اشتباه در این راستا، گلایه کرد و گفت: بارها وزیر صمت یا سایر مسئوان گفتند قیمت‌گذاری دستوری را کنار می‌گذاریم و یا این مسئله را محدود می‌کنیم ولی کماکان می‌بینم که قیمت گذاری دستوری وجود دارد.

این کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه متاسفانه تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد بلاتکلیف باقی مانده است، افزود: بازار مصرف و صادراتی را هم که اوایل امسال با تصمیم اشتباه اعمال عوارض صادراتی از دست دادیم.

والی با تاکید بر اینکه دولت نباید به سرکوب قیمت‌ها روی بیاورد، تصریح کرد: حداقل انتظار از وزیر صمت این است که تا حد امکان از قیمت گذاری دستوری فاصله بگیرد. به عبارت دیگر، دولت بیشتر رگولاتوری (مدیریت) کند و اجازه دهد ساز و کار بازار تعیین کند که قیمت به چه شکلی باشد. در این شرایط، ممکن است هم تولید کننده بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و هم مصرف کننده بتواندکالای مدنظر خود را پیدا کند. در غیر این صورت، قطعا تولیدکنندگان دست از تولید خواهند کشید و متضرر خواهند شد، چون هزینه‌های نهاده های تولید افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors