Please use a valid API Key برنامه چین برای کاهش واردات سنگ‌آهن - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برنامه چین برای کاهش واردات سنگ‌آهن

 انجمن ملی فولاد چین و فولادسازان بزرگ این کشور خواستار افزایش تولید داخلی سنگ‌آهن و سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف معادن در خارج از این کشور برای تضمین عرضه سنگ‌آهن شدند.

به گزارش فولادبان،چین بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن جهان است به طوری که برآورد می‌شود در سال جاری میلادی این کشور 1.225 میلیارد تن سنگ‌آهن مصرف کند. اما چین در زمینه تامین این ماده خام به شدت به واردات وابسته است و در سال گذشته میلادی یک میلیارد تن سنگ‌آهن وارد کرد. بخش عمده سنگ‌آهن صادراتی ایران هم راهی چین می‌شود.

هی ونبو، رئیس انجمن صنایع فولاد و آهن چین در جریان برگزاری کنفرانس سالانه شورای سیاسی خلق چین در پکن، پیشنهاد کرد که چین باید یک هدف ملی راهبردی برای حفظ سهم 20درصدی سنگ‌آهن تولید داخل از مجموع تقاضای این کشور تعریف کند.

رئیس انجمن صنایع فولاد و آهن چین پیشنهاد کرد که درآمد حاصل از اخذ مالیات بر ارزش افزوده واردات سنگ‌آهن به یک صندوق ملی توسعه استخراج سنگ‌آهن در داخل این کشور هدایت شود تا سرمایه‌گذاری در معادن چین را تقویت کند. این درآمد مالیاتی در سال حدود 90 میلیارد یوآن، معادل 12.61 میلیارد دلار می‌شود.

هی ونبو همچنین پیشنهاد کرده که کارخانجات فولادی که برای توسعه معادن جدید یا افزایش ظرفیت استخراج از معادن فعلی سرمایه‌گذاری می‌کنند، از مالیات بر درآمد معاف شوند.

ونبو در این باره گفت: ما باید همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک بین معدنکاران اصلی کشور را تقویت کنیم و همینطور باید به سمت منابع دست‌نخورده آفریقا و کانادا برویم.

به گزارش فولادبان طرح دیگری که رئیس انجمن صنایع فولاد و آهن چین خواستار آن شد افزایش جمع‌آوری و بهبود بهره‌ووری از قراضه آهن است که در صنعت فولاد، جایگزین مناسب‌تری نسبت به سنگ‌آهن از لحاظ سازگاری با محیط زیست است.

این مقام صنعتی چین همچنین خبر داد که نهادهای ذی‌ربط در حال کار بر روی استاندارد ملی قراضه آهن هستند تا این مواد به عنوان منابع طبیعی وارد چین شود، نه ضایعات جامد و محدود.

از سوی دیگر، کائو ژیکیانگ رئیس شرکت فولادی  Hunan Valin Iron & Steel Group در اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین خواستار گسترش کانال‌های مالی برای صندوق‌های ویژه‌ با هدف اکتشاف منابع معدنی در خارج از چین شد.

رسانه دولتی چین در همین زمینه گزارش داد که چین سیاست‌های مالیاتی مناسبی برای شرکت‌هایی که در طرح‌های توسعه منابع طبیعی خارج از این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، در نظر خواهد گرفت تا این شرکت‌ها دچار مالیات مضاعف نشوند.

تن چنگشو رئیس کارخانه Ansteel Group هم در کنگره ملی خلق چین خواستار تسریع در شکل‌دهی یک راهبرد امنیتی منابع سنگ‌آهن شد و بر حمایت‌های بیشتر از عملیات اکتشاف معادن سنگ‌آهن چین تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors