در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ شکل‌گیری محدوده حمایتی شاخص کل در کانال 2 میلیون واحدی

به گفته کارشناس بازار سرمایه، در نیم ساعت پایانی روز سه شنبه هفته جاری، اقبال بیشتری در بازار سرمایه دیدیم که نشان دهنده این است که محدوده حمایتی و محدوده درمانی در کانال 2 میلیون واحدی شاخص کل شکل گرفته است.

ابراهیم سماوی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: بازار سرمایه در چند هفته اخیر حدوداً روند خوبی را طی کرده است که بیشترین دلیل آن را می‌توان گزارشات مثبت ۶ ماهه منتشرشده از شرکت‌ها عنوان کرد. از سوی دیگر، در هفته جاری ابهاماتی در خصوص بودجه ۱۴۰۳ به وجود آمد؛ در واقع زمانی که بحث بودجه مطرح شد، مشخص بود ابهامات زیادی در آن وجود دارد.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس، در نیم ساعت پایانی روز سه شنبه هفته جاری، اقبال بیشتری در بازار سرمایه دیدیم که نشان دهنده این است که محدوده حمایتی و محدوده درمانی در کانال 2 میلیون واحدی شاخص کل شکل گرفته است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: البته ناگفته نماند که بازگشت سرمایه در بازار، پایین‌تر از میانگین بازگشت سرمایه تاریخی بورس است و چنین عملکری نشان از ارزندگی بورس تهران دارد؛ اما هنوز نقدینگی کافی برای بهبود وضعیت ارزش معاملات وجود ندارد.

سماوی با تأکید بر ارزندگی بازار سرمایه عنوان کرد: همچنین میانگین ارزش معاملات در هفته جاری افزایش پیدا کرده است و برای تداوم این روند، نهادهای نظارتی باید به طور ویژه به بودجه توجه کنند. در این راستا، فعالان بورسی چشم به راه افزایش ارزش معاملات به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هستند تا اقبال به بازار سرمایه رو کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق معاملات تالار بورس اوراق بهادار تهران، در هفته جاری چرخش نقدینگی در گروه خودرویی‌ها افزایش پیدا کرده و بر همین اساس، به نظر می‌رسد صنایع خودرویی، پتروشیمی و ریالی‌ها پتانسیل بیشتری برای روند صعودی در هفته آینده داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *