جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد:

فرصت حذف عوارض وارداتی با احیای روابط ایران و عربستان 

یک فعال فولادی گفت: در شرایط فعلی که روابط دو جانبه ایران و عربستان احیا شده است، می‌توان در این زمینه پیشقدم شد و با حذف عوارض وارداتی، محصولات فولادی ایرانی را وارد بازارهای عربستان کنیم. 

فرصت حذف عوارض وارداتی با احیای روابط ایران و عربستان  اخبار وضعیت فولاد در ایران

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت فولاد ایران در بازارهای جهانی اظهارداشت: امروزه در برخی محصولات فولادی از جمله میلگرد و تیرآهن برخلاف محصولاتی مانند شمش و اسلب زمینه صادراتی فراهم نیست؛ چرا که اغلب کشورهای منطقه به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس تولیدکننده میلگرد و محصولات فولادی هستند و با وضع عوارض وارداتی اجازه ورود این محصولات به کشورهای خود را نمی‌دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، حتی کشور عربستان که به دلیل پروژه‌های عمرانی در دست اجرا، حجم زیادی از این محصولات را مصرف می‌کند نیز برای آنها عوارض وارداتی گذاشته است. البته شنیده‌ها حاکی از این است که برخی کشورهای منطقه از جمله عمان توانسته‌اند با رایزنی‌های دیپلماتیک این عوارض را حذف کرده و محصولات فولادی خود را به عربستان صادر کنند.

این فعال فولادی معتقد است، در شرایط فعلی که روابط دو جانبه ایران و عربستان احیا شده است، می‌توان در این زمینه پیشقدم شد و با حذف عوارض وارداتی، محصولات فولادی ایرانی را وارد بازارهای عربستان کنیم.

بختیاری با بیان اینکه یکی از راه‌های ارتقای محصولات فولادی ایران در بازارهای منطقه افزایش کیفیت و حرکت به سمت تولید محصولات آلیاژی است، گفت: در شرایط فعلی، چنین عملکردی می‌تواند نقش مهمی در رابطه با ایجاد بازارهای جدید فولادی ایفا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، کشورهای حاشیه خلیج اقدام به تولید میلگردهای روکش‌دار می‌کنند که با توجه به آب و هوای رطوبتی آنها، با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است. در این راستا، تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند با الگو برداری، تولید این محصول را آغاز کنند و بازارهای جدیدی را ایجاد کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors