رئیس سازمان بورس در گفتگو با فولادن اعلام کرد:

تعامل حداکثری با وزارت صمت/ دخالت دستوری در بورس کالا نداریم/ قیمت‌ها کاملا منصفانه برای مصرف کننده و تولیدکننده باشد

رئیس سازمان بورس گفت: گاها در دولت های مختلف این تفکر دیده شده است که سیاستگذار می‌تواند با تعیین یا دستکاری قیمت‌ها آن ها را ثابت یا کاهش دهد اما بر خلاف تصورشان نظم کلی بازار آشفته کرده است.

مجید عشقی در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه بورس کالا در راستای عرضه و تقاضا بدون دخالت‌های دستوری تلاش می‌کند، اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است تا قیمت‌ها کاملا منصفانه هم برای مصرف کننده و هم تولید کننده باشد.

وی گفت: گاها در دولت‌های مختلف این تفکر دیده شده است که سیاستگذار می‌تواند با تعیین یا دستکاری قیمت‌ها، آنها را ثابت یا کاهش دهد اما برخلاف تصورشان، نظم کلی بازار آشفته و سبب ضرر مصرف کننده و یا ایجاد اختلال در صادرات و ارزآوری شده است.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: بورس کالا همواره در جهت تعادل در عرضه و تقاضا تلاش می‌کند و تا حد بسیار زیادی هم موفق عمل کرده است ولی تعادل مستلزم عرضه کل محصول در بورس کالا است نه فقط نیمی یا چند درصد.

عشقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بخشنامه‌ها و ابلاغیه های وزارت صمت در خصوص عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: مقررات و متغیرها براساس توافقات بین بورس کالا و ستاد تنظیم بازار وزات صمت تعیین می‌شود.

رئیس سازمان بورس بیان کرد: بورس کالا برای ایجاد تعادل در بازار با وزات صمت نهایت همکاری را دارد. در این راستا، هرگونه اقدامی که صورت می‌گیرد، براساس تصمیم مشترک بین این دو نهاد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *