فولادبان گزارش می دهد:

خرید و فروش ۵ ارز مهم در بازار رسمی با ۵ نرخ + جدول

فولادبان از تغییرات نرخ دلار، یورو، درهم، لیر و پوند انگلیس در بازارهای دولتی و رسمی در روز دوشنبه هشتم خرداد گزارش می دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس آخرین بروزرسانی ها، در این بازارها نرخ خرید یورو سنا ۴۵ هزار و 281 تومان و فروش این ارز ۴۵ هزار و 692 تومان گزارش شده است.

همچنین نرخ خرید لیر سنا دو هزار و 113 تومان و نرخ فروش این ارز دو هزار و 132 تومان اعلام شده است.

برای اطلاع از این نرخ‌ها به جدول ذیل مراجعه کنید:

خرید و فروش ۵ ارز مهم در بازار رسمی با ۵ نرخ + جدول اخبار آینده بازار فولاد

فولاد ترکیه از رقابت جا ماند/ آمریکا به دنبال افزایش تجارت جهانی با دلار
نرخ ارز امروز در پایه 51 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت. البته ثابت ماندن دلار در اغلب کشورها به سیاست‌های پولی و مالی آمریکا بر می‌گردد و انتظار افزایش معاملات در هفته پیش رو با محوریت دلار وجود دارد. جمهوری‌خواهان و دموکراتهای آمریکا در خصوص افزایش سقف بدهی آمریکا اکنون به توافق رسیدند و به زودی این موضوع در مجلس نمایندگان مطرح خواهد شد. بر اساس توافق اولیه‌ای که صورت گرفته هزینه های دولت با این اقدام کاهش می‌یابد و پروژه جدیدی اجرا نخواهد شد. با اینکه آمریکا امیدوار است با این کار وضعیت اقتصادی را به ثبات برساند اما بازارهای مالی جهان با احتیاط کار خود را پیش می‌برند.
از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رییس دولت ترکیه باقی ماند و تقریبا وضعیت برای کارخانجات تولیدی و فولادی این کشور مشخص شد. این در حالی بود که فولادسازان این کشور در رکود به سر می‌بردند و منتظر تعیین تکلیف سیاسی بودند و حالا انتظار خروج از رکود وجود دارد. دلیل این موضوع هم عدم اطمینان فعالان بازار درباره سیاست‌ها پیش آمده بود. در این روزها و هفته‌ها و ماه‌ها گزارش‌های میدانی، فعالیت بازار فولاد ترکیه را به دلیل انتخابات، رکودی نشان می‌داد به عبارت دیگر، فعالان بازار به دلیل عدم اطمینان درباره سیاست‌ها سفارشات خود را ثبت نمی‌کردند. آنها انتظار دارند دولت جدید سیاست‌های ساخت و ساز و زیرساخت‌های بهتری را ارائه دهد.
بازار صادرات لوله نیز کند بوده، زیرا قیمت ارائه شده توسط ترکیه در مقایسه با قیمت‌های آسیایی بسیار بالا بوده است همچنین نکته قابل توجه فولادی اینکه صادرات فولاد ترکیه در ماه مارس سال‌جاری میلادی با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ تن رسیده است در همین حال، برخی منابع بازار دلیل اصلی کاهش شدید صادرات فولاد در ماه مارس سال ۲۰۲۳ را اعمال تعرفه جدید واردات در سه ماهه اول این سال عنوان می‌کنند. با در نظر گرفتن این واقعیت، صادرکندگان ترکیه نمی توانند با صادرات ارزان قیمت آسیایی رقابت کنند. در این میان قیمت قراضه در جهان افزایش داشت که این خبر بدی برای ترک‌ها بود. نرخ جهانی قراضه که برای چندین روز در محدوده 375 دلاری به اندازه کمتر از یک دلار تناوب داشت سرانجام طی دو روز با دو افزایش قیمت 5 دلاری 385 دلار در تن قیمت خورد. مطابق به داده های اقتصادی صعود نرخ قراضه به 400 دلار در آینده نزدیک دور از ذهن نیست. در شرایطی که سنگ آهن حدودا 100، قراضه 385 و زغالسنگ 222 دلاری ست چه آینده ای را برای فولاد باید متصور شد؟ با این شرایط ایران و روسیه رقبایی نزدیک برای تصاحب بازارهای فولادی هستند اما به نظر می‌رسد ثبات دولت در ترکیه وضعیت را کمی پیچیده کند.
همچنین اسلب و بیلت در منطقه CIS بدون تغییر به کار خود ادامه داد. هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت ۴۸۰ دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران بدون تغییر، با نرخ میانگین ۴۹۴ سنت مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ ۵۱۹ دلار به ازای هر تن مبادله شد و اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر، به قیمت ۵۲۷ دلار و ۵۰ سنت در هر تن به فروش رسید.
از بازار چه خبر؟
امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثبات بود و در یک شرکت 200 تومان افزایش قیمت مشاهده می شود.
علاوه بر این، در بازار نبشی تا این لحظه قیمت یک شرکت 70 تومان کاهش پیدا کرده است.
در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت ها با ثبات اعلام شد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای نوسان قیمت اعلام شده است .
در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت اکثر شرکت‌ها هستیم و در دو شرکت از 100 تا 1500 تومان کاهش قیمت مشاهده میشود

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *