جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 خرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
­مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد:

استقرار ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

­مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شدند و به بیش از ۳۰۰ شرکت توانمند مستقر در این نواحی در راستای دانش‌‍بنیان شدن مشاوره داده‌ایم که با ارتقای فناوری، توانستند دانش‌بنیان شوند.

استقرار ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اخبار

به گزارش فولادبان، علی رسولیان اظهارداشت: حمایت از تولید از مسیر توانمندسازی و تقویت بخش خصوصی می‌گذرد، تداوم این مسیر منجر به اشتغال‌زایی پایدار و توسعه همه جانبه خواهد شد.

وی گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دو وظیفه مهم تأمین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران و صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط (SME) را بر عهده دارد، حمایت از SME‌ ها در ۸۵ محور حمایتی دنبال می‌شود و در حوزه تأمین زیرساخت‌ها توازن منطقه‌ای اهمیت بسیاری دارد که با اولویت ویژه‌ای در دستور کار است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی براساس آمایش سرزمینی با اولویت ویژه دنبال می‌شود. در این راستا، شهرک‌های تخصصی نظیر شهرک‎‌‌های فناوری، پوشاک و دانش بنیان در حال ایجاد و یا احداث شده است.

وی، نگاه ویژه به شرکت‌های پیشران و برنامه‌ریزی برای استقرار آن‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را یکی از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: حمایت از رسوخ فناوری و تبادل فناوری با کشور‌های توسعه‌یافته است. در این راستا، در دستور کار است تا با به‌همرسانی کسب و کارها، صنایع کوچک و متوسط (SME) کشورمان توانمند‌تر شوند.

رسولیان به برخی از این تبادل فناوری‌ها اشاره کرد و افزود: تبادل فناوری با جمهوری چک را شروع کرده‌ایم، با کشور آلمان نیز تفاهم‌های بسیار خوبی داشته‌ایم. همچنین با ترکیه و چین به توافقات خوبی رسیده‌ایم که همه این‌ها ارتقای فناوری در بنگاه‌های کوچک و متوسط و به‌هم‌رسانی کسب و کار‌ها را به ارمغان می‌آورد.

وی همچنین گفت: از حضور و مشارکت شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) در نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا حمایت می‌کنیم. برهمین اساس، پاویون‌هایی را در نمایشگاه‌های معتبر برای تقویت حضور شرکت‌های ایرانی ایجاد خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین حمایت از دانش‌بنیان‌شدن بنگاه‌های کوچک و متوسط توانمند را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و افزود: به صنعت به گونه‌ای متفاوت نگاه خواهیم کرد، همانگونه که کشور‌هایی که سطح فناوری بالاتری دارند به شکلی متفاوت به حوزه صنعت نگاه می‎ کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors