گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 1 شهریور؛ ترکیه به دنبال پروژه‌های عمرانی سوریه/ رکود چین کار دست فولاد جهان داد

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز چهارشنبه نشان می دهدترکیه به دنبال پروژه‌های عمرانی سوریه است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت 49 هزار و 230 تومان در بازار معامله شد که این نرخ سبت به روز گذشته ثبات نسبی را نشان می‌دهد. دیروز قیمت دلار از پایه 48 وارد کانال 49 هزار تومان شد اما تاثیر آن همانطور که دیروز گفته شد بر بازار فولاد عیان نبود اما امروز در بخش پروفیل و برخی مقاطع دیگر فولادی شاهد افزایش قیمت بودیم. تنها میلگرد امروز کاهش نرخ را تجربه کرد که این موضوع ناشی از رکود بخش ساخت و ساز است.

در بازار جهانی شمش دریای سیاه تغییری نداشت و با قیمت 455 دلار در هر تن معامله شد. شمش آسیای جنوب شرقی نیز بدون تغییر 505 دلار در هر تن قیمت خورد اما میلگرد صادراتی ترکیه روند افزایشی را طی کرد و به 570 دلار در هر تن رسید. ورق گرم و سرد CIS هم بدون تغییر به ترتیب با قیمتهای 560 و 690 دلار در هر تن به دست متقاضیان رسیدند. نکته قابل توجه اینجاست که از هفته گذشته تاکنون رکود بازار فولاد آنقدر زیاد شده که قیمتها نه تنها تغییری ندارد بلکه میل به کاهش نیز دارد. این موضوع ناشی از کاهش تقاضا و تعریف پروژه‌های عمرانی و جهان خصوصا چین است.

در بازار امروز اتفاقات زیادی افتاد. روسیه و چین به دنبال تفاهم‌نامه‌ای هستند که بتوانند محصولات فولادی را به صورت سواپ عرضه کنند. همچنین قرار است پروژه‌های عمرانی را به صورت مشترک انجام دهند اما هنوز مقامات چینی پاسخ مثبت به این پیشنهاد روس‌ها نداده‌اند. ترکیه نیز قصد دارد در سوریه با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس پروژه‌های عمرانی تعریف کند اما دولت سوریه تمایل به انجام چنین کاری ندارد. سوریه اعلام کرده قصد همکاری با کشورهایی را دارد که از نظر سیاسی با او نزدیک است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در رو چهارشنبه نشان می دهد، امروز در بازار میلگرد قیمت محصولات از 400 تا یک‌هزار و 300 تومان کاهش داشت.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات 100 و 200 تومان افزایش داشته است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرده‌اند.

در بازار پروفیل، در حالی شاهد رشد 300 تومانی قیمت محصولات در یک شرکت هستیم که در شرکت دیگر قیمت محصولات تغییری نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *