کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی کرد:

بررسی اقدامات وزارت خارجه برای آزادسازی منابع مالی بلوکه شده

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آخرین اقدامات وزارت خارجه در خصوص آزادسازی منابع بلوکه شده ایران و تسهیل پیاده روی اربعین در جلسه کمیسیون بررسی شد.

به گزارش فولادبان، ابوالفضل عموئی با اشاره به نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر امور خارجه، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر امورخارجه و معاونان وی جلسه مشترکی برگزار کردند. در این جلسه، کاظمی قمی، نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز حضور داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آقای قمی با تشریح آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط جمهوری اسلامی و افغانستان، از جمله پیگیری موضوع حقابه رود هیرمند، گفت که «در پیگیری این موضوع جدی هستیم و بازدید هیات ایرانی از دهرآود اجرای بخشی از معاهده توسط هیات حاکمه کابل بود.»

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه آقای امیرعبداللهیان و همکاران‌اش اقدامات وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، تسهیل مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات مقابله‌ای وزارت امورخارجه برای مقابله با اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور‌های اروپایی را تشریح کردند.

عموئی یادآور شد: معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم‌ها را تشریح کرد. نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب “لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور” تاکید و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تامین منافع ملی تقدیر کردند.

 

 

تلگرامی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آخرین اقدامات وزارت خارجه در خصوص آزادسازی منابع بلوکه شده ایران و تسهیل پیاده روی اربعین در جلسه کمیسیون بررسی شد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم‌ها را تشریح کرد. نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب “لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور” تاکید و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تامین منافع ملی تقدیر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *