تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران/ بازار چه زمانی پررونق می‌شود؟

رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران گفت: تا زمانی که دولت در قبال تعهد ساخت‌وسازهای خود اقدامی نکند، بازار آهن پررونقی شاهد نخواهیم بود.

حمیدرضا رستگار در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار آهن با بیان اینکه بازار در هفته جاری رونق زیادی نداشت، اظهارداشت: در این هفته بسیاری از محصولات این حوزه، روند خوبی در مقدار و قیمت داشتند اما این وضعیت پایدار نبود و مجدداً قیمت‌ها به روال قبلی خود بازگشتند. بر همین اساس، تا زمانی که دولت در قبال تعهد ساخت‌وسازهای خود اقدامی نکند، بازار آهن پررونقی شاهد نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه‌ای تدوین کند تا ساخت‌وساز خود را به مرحله اجرا برساند، گفت: در این حوزه، باید منابع مالی برنامه‌ها را نیز در نظر گرفت، در این شرایط پس از اتمام سال جاری، در اوایل بهار تقریباً پروژه‌ها شروع می‌شوند که در نتیجه بازار در روند صعودی قرار خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر با وجود اینکه تورمی به ‌صورت رسمی در کشور در نظر گرفته می‌شود، اما برخی کالاها افزایش قیمت و برخی ثبات قیمت دارند که این عملکرد، دلیلی بر بهتر شدن مصرف بازار فولاد نیست.

رستگار معتقد است که باید در حوزه صادرات تمهیداتی اعمال شود که اگر کارخانه‌ها در مصرف داخلی خود به نتیجه نرسیدند، حداقل بتوانند با کشورهای همسایه بازار صادراتی داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *