در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ روند صعودی قیمت‌ها ادامه می‌یابد؟

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: در چهار ماهه نخست امسال صادرات شمش فولادی بالغ بر ۲ میلیون تن شد که نسبت به صادرات این محصول در مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۵ درصد رشد را تجربه کرده است.

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: در این هفته قیمت شمش فولادی القایی در محدوده 21 هزار و 300 تومان تا 21 هزار و 500 تومان در نوسان بود که این بازه قیمتی از افزایش 55 تومانی به ازای هر کیلوگرم حکایت دارد.

وی گفت: در چهار ماهه نخست امسال صادرات شمش فولادی بالغ بر ۲ میلیون تن شده که نسبت به صادرات این محصول در مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۵ درصد رشد را تجربه کرده است. همچنین رشد صادرات آهن اسفنجی ۲۵۰ درصد به ثبت رسیده است.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران، ظرف مدت چهار ماه در سال جاری، یک میلیون تن مقاطع طویل فولادی ایران صادر شده است.

چیت ساز تصریح کرد: همچنین قیمت میلگرد در روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه در بورس کالا هر کیلوگرم 24 هزار تومان با احتساب ارزش افزوده معامله شد که این نرخ حدود ۱۰۰ تومان بالاتر از نرخ پایه بود.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته نرخ تیر آهن در بازار تهران سایز ۱۶ هر شاخه 4 میلیون و 940 هزار تومان، سایز 18 هر شاخه 6 میلیون و 50 هزار تومان و سایز 20 هر شاخه 7 میلیون و 130 هزار تومان معامله شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران در پایان اظهارداشت: ورق گرم کاویان در روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه در بورس کالا با نرخ پایه هر کیلوگرم 25 هزار تومان معامله شد. همچنین نبشی و ناودانی با نرخ پایه 21 هزار و 900 تومان در بورس کالا معامله شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *