در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد: 

ساخت نیروگاه برق برای فولادسازان گران تمام می‌شود/ عوارض وارداتی حق مسلم هر کشور است

یک فعال فولادی گفت: ایجاد نیروگاه به سرمایه‌‌‌گذاری سنگین، ایجاد برخی زیرساخت‌‌‌ها و احداث آن به چند سال زمان نیاز دارد. برهمین اساس، واحدهای فولادسازی در فصل تابستان با این معضل همواره دست به گریبان هستند. 

بهروز امجدیان در گفتگو با فولادبان با اشاره به کمبود انرژی فولادی‌ها در تابستان و زمستان، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات فولادسازان در تابستان سال‌جاری مانند گذشته محدودیت اعمال در زمینه مصرف برق است.

وی گفت: هرچند برخی واحدهای فولادسازی به سمت ایجاد نیروگاه پیش رفته‌‌‌اند اما باید این موضوع را در نظر گرفت که این اقدام به توان مالی این واحدهای تولیدی بستگی دارد. در واقع ایجاد نیروگاه به سرمایه‌‌‌گذاری سنگین، ایجاد برخی زیرساخت‌‌‌ها و احداث آن به چند سال زمان نیاز دارد و برهمین اساس، واحدهای فولادسازی در فصل تابستان با این معضل همواره دست به گریبان هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که وجود دارد، بازار فولاد کاملا در رکود به سر می‌‌‌برد. البته تا پیش از فرا رسیدن تابستان و در واقع در روزهای پایانی سال گذشته با افزایش قیمت‌‌‌ها و تورم در بازار شاهد این بودیم که برخی از تاجران به دلیل گران شدن قیمت‌‌‌ها، محصولات بسیاری را دپو کردند اما هم‌‌‌اکنون شاهد ریزش قیمت‌‌‌ها در تمام بازارها از جمله طلا، مسکن و نرخ ارز هستیم.

به گفته امجدیان، با وجود تمام این شرایط و محدودیت انرژی، واحدهای فولادسازی کماکان در حال تولید هستند و همچنان محصولات فولاد ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه مزیت اقتصادی دارد.

این فعال صنعت فولاد با بیان اینکه کشورهای همسایه برای محصولات نهایی فولاد عوارض وارداتی در نظر گرفته‌‌‌اند، اظهارداشت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی باید خود را با بازارهای هدف تطبیق دهند. باید به این موضوع توجه کرد که کشورهای همسایه هر یک شرایط خاص خود را دارند و این ما هستیم که باید خود را با آنها تطبیق دهیم. از طرفی، عوارض حق طبیعی هر کشوری است؛ حتی خود ایران نیز برای واردات عوارضی در نظر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *