در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ با افزایش نرخ دلار قیمت‌ها در بازار آهن تکان می‌خورد؟

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: قیمت محصولات آهن و فولاد در بازار، در ماه گذشته روند کاهشی را تجربه کرده است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر، مصرف آهن و فولاد در بحث خرید، وضعیت رکود را پشت سر می‌گذارد.

حمیدرضا  در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، روال بازار آهن در مردادماه روند ساکت و آرامی را طی می‌کند و این روند بازار هم ادامه دارد. در واقع بازار آهن و فولاد در شرایط رکود به سر می‌برد و بازاریان در وضعیت خوبی قرار ندارند.

وی گفت: قیمت محصولات آهن و فولاد در بازار در ماه گذشته روند کاهشی را تجربه کرده است به گونه‌ای که در حال حاضر مصرف آهن و فولاد در بحث خرید، وضعیت رکودی را پشت سر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران با اشاره به رونق بسیار کم آهن و فولاد، اظهارداشت: اکثر فعالان بازار آهن و فولاد به دلیل کاهش قیمت‌ها و حاکم شدن رکود به شدت متضرر شدند.

رستگر خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند اگرچه تقاضای مصرفی چندانی مشاهده نمی‌شود و بازار در رکود عمیقی به سر می‌برد اما با حمایت بازارساز می‌بینیم که تحرکات جزئی در سمت تقاضای سرمایه‌ای شکل گرفته که کاملا حساب شده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ دلار تأثیری در بازار نخواهد گذاشت، گفت: در حال حاضر حتی با وجود احتمال افزایش قیمت دلار در بازار ارز نمی‌توان انتظار داشت قیمت‌ها در بازار آهن و فولاد تغییر اساسی داشته باشد، بنابراین با روند موجود در بازار به نظر نمی‌رسد حتی تغییرات دلاری پایدار باشد و ملاک و مبنای درستی برای بازار آهن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *