جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
تحلیل 30 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 30 خرداد؛ خرده فروشان فولادی چشم به راه بازسازی ساختمانها/ عوارض صادراتی چگونه جان صادرات را گرفت؟

تازه ترین گزارش‌ها از رکود عمیق در بازار فولاد و مشکلات در بخش صادرات حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 30 خرداد؛ خرده فروشان فولادی چشم به راه بازسازی ساختمانها/ عوارض صادراتی چگونه جان صادرات را گرفت؟ تحلیل آینده بازار فولاد, اخبار بازار پروفیل, اخبار قطعی برق صنایع فولاد, انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران, بازار آهن, صنعت فولاد, قیمت اسلب, قیمت بیلت, مشکلات صنعت فولاد, نرخ ارز در بازار

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ ارز امروز در همان پایه ۴۸ هزار تومان در بازار معامله شد. این در حالی است که دیروز به پایه ۴۷ هزار تومان بازگشت اما ظاهرا دوام نداشت و‌ دوباره به کانال شروع معاملات روز گذشته بازگشت. امروز سری به بازار خرد آهن و فولاد زدیم. در این بازار شاهد رکود عمیقی بودیم. اکنون فعالان این بازار به جای اینکه بیشتر به دنبال ساخت و ساز باشند به بخش بازسازی ساختمان چشم دوخته‌اند.

در بخش صادرات نیز مشکلات زیادی در مسیر تولید کنندگان فولاد قرار دارد اما با این حال آمارها وضعیت مطلوبی دارد اما شاید این روند ادامه نداشته باشد. بر اساس آخرین آماری که انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ارائه کرده صادرات فولاد میانی در فروردین و اردیبهشت ۳۳ درصد بیشتر از ماه‌های مشابه پارسال بوده است، این افزایش حجم صادرات در اسلب شدت زیادی داشته و صادرات این محصول در دو ماهه نخست امسال ۱۲۵.۴ درصد بیشتر از دو ماهه نخست پارسال بوده است. همچنین صادرات بیلت و بلوم نیز امسال ۷.۴ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشت. در دو ماهه نخست امسال ۹۰۰ هزار تن بیلت و بلوم و ۵۱۴ هزار تن اسلب صادر کردند.

این در حالی است که در فروردین سال گذشته وزارت صمت بر صادرات محصولات فولادی عوارض وضع کرد و این اتفاق به کاهش چشمگیر حجم صادرات در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ انجامید. در نتیجه آمار صادرات محصولات فولادی در دو ماهه نخست امسال افزایش زیادی در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد. این عوارض در آخرین روزهای اردیبهشت لغو شد.

همچنین از سوی دیگر مشکل بی برقی در امسال نسبت به سال گذشته بیشتر است و‌ احتمالا این روند رشد ادامه نخواهد داشت.

در کشور چین به عنوان قطب فولادسازی جهان نیز مشکلاتی وجود دارد که به سیاست‌ها باز میگردد. اکنون معاملات بورس تانگشان نشان می‌دهد تاثیر مشوق‌های ساخت و ساز در حال کاهش است و اگر تا هفته آینده شاهد انفعال چشم بادامی‌ها در بخش تحریک تقاضا باشیم وضعیت بازار فولاد تغییر خواهد کرد.

از آخرین وضعیت بازار آهن  چه خبر؟

در همین حال، بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد عدم تغییر قیمت ها هستیم.

همچنین در بازار نبشی قیمت محصولات یک شرکت 200 تومان افزایش داشته اما در یک شرکت دیگر قیمت محصولات یک هزارو 400 تومان کاهش داشته است ضمن اینکه در بازار ناودانی قیمت همه محصولات ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن، در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت بوده است ،علاوه بر این در بخش شاخه ای قیمت محصولات 50 تا 100 هزار تومان کاهش داشته است.

علاوه بر این، در بازار پروفیل شاهد کاهش 200تا 500 تومانی قیمت محصولات شرکت ها هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors