Please use a valid API Key تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ هفته آتی چرخش نقدینگی بین صنایع را شاهد خواهیم بود - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ هفته آتی چرخش نقدینگی بین صنایع را شاهد خواهیم بود

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته‌های اخیر، منتشرشدن برخی اخبار درباره افزایش نرخ خوراک، منجر به ناراحتی و افزایش بی‌اعتمادی سهامداران به بازار شد. 

ابراهیم سماوی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهار کرد: در هفته‌های اخیر منتشر شدن برخی اخبار درباره افزایش نرخ خوراک منجر به ناراحتی و افزایش بی‌اعتمادی سهامداران به بازار شد.

وی گفت: با توجه به اینکه در هفته جاری دلار در محدوده کانال 48 هزار تومانی نوسان داشت، در بازارهای موازی نیز اخبار به خصوصی منتشر نشد. در واقع به صورت کلی، سایر بازارها در حالت رکود به سر می‌برند؛ چرا که فعلاً انتظارات تورمی کاهش پیدا کرده است.

سماوی افزود: همچنین گزارشات اخیر بانک مرکزی درباره نرخ تورم نشان دهنده این است که سرعت رشد تورم کمی کاهشی شده است و همین موضوع مانند زمانی که بخشنامه‌های خلق الساعه به بورس ابلاغ می‌شد، در افزایش بی‌اعتمادی به بازار سرمایه نیز نقش داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند هفته آتی بورس تهران اظهارداشت: در صورتی که هفته آینده خبر خاصی منتشر نشود، روند متعادل و کمی رو به مثبت را تجربه خواهیم کرد و انتظار می‌رود هفته آتی چرخش نقدینگی بین صنایع را شاهد باشیم. همچنین به نظر می‌رسد سرمایه گذاران به صنایع انبوه سازی و برخی از نمادهای فرآورده‌های نفتی به ویژه پالایشی‌ها که ریزش قیمتی زیادی در نوسانات اخیر بورس داشتند، ورود پیدا کنند.

سماوی در خصوص روند عرضه و تقاض نیز تصریح کرد: اگر اخبار خاصی مخابره نشود، به صورت کلی عرضه و تقاضا در هفته آینده متعادل خواهد بود. چرا که در روزهای اخیر زمزمه جابجایی رئیس سازمان بورس با پیگیری نماینده‌های مجلس وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان سال انتخابات مجلس را پیش رو داریم که این روند بورس تا چند ماه می‌تواند مورد توجه مجلس برای جمع کردن آرا قرار بگیرد. بر همین اساس، پیش بینی می‌شود هفته آتی کمی تقاضا افزایش یابد اما تا زمانی که ارزش معاملات به 12 هزار میلیارد تومان نرسد، نباید انتظار رونق یورس را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors