یک فعال صعت فولاد در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

فولادی‌ها 6 ماه از سال را با مشکل کمبود انرژی سر می‌کنند/ تبعیض در حمل و نقل، برابری در مالیات

یک فعال صعت فولاد گفت: کارخانجاتی که به معادن نزدیک هستند، حدود یک درصد و سایر کارخانجات با فاصله زیاد از معادن حداقل 6 درصد بیشتر هزینه حمل و نقل را پرداخت می‌کنند، این درحالی است که از لحاظ مالیات و تعزیرات برابر هستیم.

محمدتقی رضاپور در گفتگو با فولادبان در خصوص چالش‌های انرژی در صنعت فولاد اظهار کرد: بحث چالش‌های انرژی در فولاد وضعیت دشواری را به همراه دارد، به گونه‌ای که در تابستان برق و در زمستان گاز نداریم. در واقع، فولادی‌ها 6 ماه از سال را با مشکل کمبود انرژی سر می‌کنند و به همین دلیل، برای ساخت نیروگاه‌های گازی در این حوزه فشار می‌آورند.

وی گفت: زمانی که فولادسازان برای اجرایی کردن این امر اقدام می‌کنند، کمبود گاز به چشم می‌خورد. از طرفی، با نامه نگاری‌ها برای افزایش گاز نیز جواب به خصوصی دریافت نمی‌کنیم و به همین دلیل، همیشه کاهش تولید در کارخانجات وجود دارد.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: در این راستا، گاز و برق از چالش‌های بزرگ فولادسازان در کشور است. همچنین پس از انرژی، بزرگ‌ترین چالش فولادی‌ها فاصله مکانی بین معادن آهن اسفنجی و کارخانجات است.

رضاپور با اشاره به مشکلات فولاد آذربایجان از جمله حمل و نقل گفت: زمانی که از استانی مانند آذربایجان شرقی برای استفاده از معادن اقدام می‌کنیم، به وضوح می‌توان دید نسبت به سایر استان‌های فولادی چند قدم عقب‌تر هستیم، چرا که بخش حمل و نقل در این زمینه بسیار ضعیف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع کارخانجاتی که به معادن نزدیک هستند، حدود یک درصد و سایر کارخانجات با فاصله زیاد از معادن حداقل 6 درصد بیشتر هزینه حمل و نقل را پرداخت می‌کنند، این درحالی است که از لحاظ مالیات و تعزیرات برابر هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *