جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

تحلیل هفتگی بورس تهران از نگاه یک کارشناس/ احتمال آغاز به کار نزولی بورس تهران در هفته آینده

کارشناس بازار سرمایه گفت: در ساعات پایانی معاملات، خبر مخالفت وزارت نفت با پیشنهاد وزارت اقتصاد باعث شد بلافاصله فشار خریدی که در بازار بود، کمرنگ شود و فروشنده‌ها قدرت نسبی را به دست بگیرند. بر همین اساس، پیش بینی می‌شود بازار سهام هفته آینده با روند منفی آغاز به کار کند.

محمد رضانژاد در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: با توجه به اتفاقات پیش آمده، می‌توان هفته جاری را به دو قسمت تقسیم کرد به طوری که در نیمه اول هفته، بازار تحت تاثیر خبر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها روند خوبی نداشت و اکثر سهم‌ها فشار فروش سنگینی را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در نیمه دوم هفته تا حدود دو ساعت مانده به آخرین روز معاملاتی هفته، تحرکاتی از برخی افراد سیاسی اعم از نمایندگان مجلس و وزارت اقتصاد مبنی بر نامه نگاری‌هایی برای تعدیل نرخ خوراک و امیدواری به بازار سرمایه دیده شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در ساعات پایانی معاملات، خبر مخالفت وزارت نفت با پیشنهاد وزارت اقتصاد باعث شد بلافاصله فشار خریدی که در بازار بود، کمرنگ شود و فروشندگان قدرت نسبی را به دست بگیرند. بر همین اساس، پیش بینی می‌شود بازار سهام هفته آینده با روند منفی آغاز به کار کند.

به گفته رضانژاد، ارزش معاملات به دلیل اخبارها درباره افزایش نرخ خوراک کاهش پیدا کرده و معامله‌گران نیز بسیار محتاط شده‌اند که با توجه به این شرایط، انتظار می‌رود هفته آتی، وضعیت جالبی از لحاظ بازدهی سهام نباشد و احتمالاً بازار سرمایه بازدهی منفی داشته باشد.

وی با اشاره به گروه‌های مثبت هفته آینده خاطرنشان کرد: خبر افزایش نرخ خوارک پتروشیمی باعث متأثرشدن عمده سهم‌ها فارق از داشتن یا نداشتن ارتباط به این حوزه شد. در این راستا، به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که گزارشات خوبی برای سه ماهه اول سال گزارش کردند، مانند گروه‌های سیمانی، بانکی، غذایی و حتی فولادی‌ها اوضاع بهتری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors