جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 29 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تداوم روند نزولی بازار صادراتی بیلت دریای سیاه

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از تداوم روند نزولی بازار صادراتی بیلت دریای سیاه حکایت دارد.

تداوم روند نزولی بازار صادراتی بیلت دریای سیاه اتحادیه ها و انجمن های فولاد قیمت بیلت

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، روند نزولی بازار صادراتی بیلت دریای سیاه به دلیل کاهش تقاضا در مقاصد اصلی صادرات تا نیمه ماه ژوئیه ادامه یافت.

بنا به گفته فعالان بازار، بیلت روسی با قیمت 490 تا 495 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 450 تا 455 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) عرضه شد. البته پیشنهادات قیمتی در ابتدای ماه جاری در حدود 520 دلار بودند. با این وجود، کاهش پیشنهادات قیمتی توجه خریداران مصری را جذب نکرد.

در همین حال، بیلت روسی و اوکراینی با قیمت 480 تا 490 دلار به ازای هر تن cfr ( معادل 450 تا 465 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) به ترکیه ارائه شد. محصول روسی در هفته گذشته با قیمت 495 دلار موجود بود، درحالی که بیلت اوکراین که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی غیرقانونی شناخته می‌شد، با قیمت 480 دلار در هفته قبل فروخته شد.

همچنین پیشنهادات قیمتی خریداران ترکیه در حدود 470 دلار به ازای هر تن cfr (440 تا 445 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) شنیده شدند. البته به دلیل بازار فروش ضعیف مقاطع بلند فولادی ترکیه، پیشنهادات قیمتی زیادی از طرف خریداران وجود نداشت.

علاوه بر این، روند نزولی ارزش لیر ادامه یافت. به گفته یک تاجر ترکیه، فعالان بازار این کشور در انتظار جلسه بانک مرکزی در روزهای آتی هستند که بر نرخ لیر تاثیر گذاشته و رکود تجارت معاملات را در پی خواهد داشت.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS معادل 452 دلار به ازای هر تن محاسبه شد. نرخ معامله این محصول در روز قبل 465 دلار بود.

با این حال و براساس گزارش برخی منابع بازار، چندین محموله بیلت روسی با قیمت 500 تا 510 دلار به ازای هر تن cfr به آسیا فروخته شد، این درحالی است که جزئیات این معاملات در زمان انتشار نشریه در دسترس نبود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors