جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 اسفند 1402 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس بازار ارز با فولادبان ارائه شد؛

هشدار بانک مرکزی به افزایش نرخ دلار با انتشار گواهی ۳۰ درصدی 

یک کارشناس بازار ارز گفت: به نظر می‌رسد هدف بانک مرکزی این بود که با گواهی سپرده 30 درصدی، بازار ارز را کنترل کند و در واقع می‌توان گفت هشداری مقدماتی برای افزایش قیمت دلار در بازار بود. 

هشدار بانک مرکزی به افزایش نرخ دلار با انتشار گواهی ۳۰ درصدی  اخبار

میثم علیمحمدی در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت بازار ارز در روزهای اخیر بیان کرد: دلایل زیادی برای افزایش قیمت دلار در یک ماه اخیر وجود دارد که مهم‌ترین آن، انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی بانک مرکزی در راستای کنترل بازار است؛ اما بازار نسبت به برخی متغیرهای کلان اقتصادی به ویژه بحث رشد نقدینگی که به صورت شبه پول افزایش پیدا کرده، حساس است.

وی در ادامه اضافه کرد: از طرفی، اخیراً پایه پولی افزایش پیدا کرده و همین اتفاق محرکی شد تا بازار دلار به سمت بالا سوق پیدا کند. به نظر می‌رسد هدف بانک مرکزی این بود که با گواهی سپرده ۳۰ درصدی، بازار ارز را کنترل کند و در واقع می‌توان گفت هشداری مقدماتی برای افزایش قیمت دلار در بازار بود.

کارشناس بازار ارز تأکید کرد: بر همین اساس، زمانی که بانک مرکزی نرخ سود بانکی را افزایش داد، موتور محرکی برای افزایش قیمت دلار به وجود آمد. همین اتفاق باعث شد روند رو به رشدی در نرخ ارز ایجاد شود. البته از سوی دیگر، بحث قیمت‎های جهانی به ویژه افزایش نرخ انس جهانی باعث شد به سرعت رشد آن افزوده شود.

علیمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ناگفته نماند که حدود ۱۰ ماهه ابتدایی امسال، قیمت دلار در محدوده ۴۹ تا ۵۲ هزار تومانی نوسان داشت که به نظر می‌رسد به صورت کنترل شده قیمت را کنترل کرده بودند. در نتیجه این اتفاقات، سیاست‌های انقباضی که برای نرخ دلار ایجاد شده بود، منجر به روند صعودی آن شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors