فولادبان گزارش می دهد:

تذکر نمایندگان مجلس به وزیر جدید صمت/ فروش دلاری محصولات فولادی متوقف شود

عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را درباره عدم قیمت‌گذاری فروش دلاری محصولات فولادی، پتروشیمی در داخل را قرائت کرد.

به گزارش فولادبان، امروز در صحن علنی مجلس علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به همراه 22 نماینده دیگر به رئیس جمهور و وزرای اطلاعات، اقتصاد و صمت درباره لزوم بازداشتن شرکت‌های بزرگ فولادی و پتروشیمی از فروش دلاری محصولات در داخل جهت مهار تورم تذکر داده شد.

همچنین در بخش و تذکری دیگر به همراه 12 نفر از نمایندگان به وزیر کشور برای برخورد صریح و قاطع با قانون شکنان و تذکر دیگری به همراه 26 نماینده دیگر به رئیس جمهور، وزیر اطلاعات و وزیر اقتصاد و وزیر صمت و وزیر کشور درباره لزوم توقف قیمت گذاری دلاری مواد اولیه تولید و خودروها، داده شد.

به گزارش فولادبان، چندی پیش رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام با انتقاد از بعضی از شرکت‌های بزرگ و پُردرآمد دولتی که از مواد اولیه داخلی برای تولید استفاده می‌کنند، اما قیمت محصولات خود را با «دلار تلگرامی» و قیمت‌های جعلی هدایت‌شده از طرف دشمن تطبیق می‌دهند، فرموده بودند که «چرا باید این کار که حاکمیت دادن به دلار و تقویت رقیب ریال است، انجام بگیرد». ایشان در ادامه یکی از گرفتاری‌های کشور را وابستگی بخش‌های مختلف اقتصاد به دلار خواندند.

همچنین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با اشاره به محورها و فرازهای راهگشای سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، گفته بود: نظارت بر عملکرد شرکت‌های بزرگ و جلوگیری از سوءرفتار و عمل این شرکت‌ها در استفاده از منابع مالی دولتی را ضروری خواند و تصریح کرد: برخورد قاطع با متخلفان که با استفاده از مواد اولیه داخلی و به قیمت ریال، کالا را تولید ولی با نرخ ارزی و گران عرضه می‌کنند و سبب اخلال در نظام اقتصادی و آسیب به سفره مردم می‌شوند، در دستور کار مسئولان باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *