جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس فولادی با فولادبان بررسی شد؛

وزیر جدید صمت سیاست‌های تنظیم بازار فولاد را بازنگری می‌کند؟/ تعیین کف عرضه سیگنال کمبود فولاد در بازار را می‌دهد

کارشناس صنعت فولاد گفت: در صورتی که قیمت‌ها در بورس کالا به ‌درستی تعیین شوند، طبیعتاً تولیدکنندگان مزیت معافیت مالیاتی در بورس کالا را از دست نخواهند داد.

وزیر جدید صمت سیاست‌های تنظیم بازار فولاد را بازنگری می‌کند؟/ تعیین کف عرضه سیگنال کمبود فولاد در بازار را می‌دهد اخبار قیمت فولاد در بورس کالا

فرهود ذاکری در گفتگو با فولادبان در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر جدید صمت سیاست‌های تنظیم بازار فولاد این وزارتخانه را بازنگری خواهد کرد؟ اظهار کرد: تناسب ساختارها و زیرساخت‌ها باید با وضعیت نیازهای تولید همخوانی داشته باشد. در واقع، زمانی که عرضه در بورس کالا اختیاری شود، تولیدکنندگان مجاز هستند هر میزانی که تمایل دارند، محصولات خود را بفروشند، بنابراین در صورتی که قیمت‌ها در بورس کالا به ‌درستی تعیین شوند، طبیعتاً تولیدکنندگان مزیت معافیت مالیاتی در بورس کالا را از دست نخواهند داد.

وی گفت: در صورتی که سمت تقاضا بتواند به میزان مناسب خرید کند، شرکت‌های تولیدکننده به راحتی در بورس کالا محصولات خود را عرضه می‌کنند. در این راستا، با وجود اینکه قیمت محصولات زیر قیمت تمام شده است، می‌توان گفت مشکلاتی در قوانین و مقررات بورس از جمله در بخش معافیت مالیاتی وجود دارد.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: تعیین کف عرضه محصولات، سیاستی است که سیگنال کمبود فولاد در بازار را می‌دهد. بر همین اساس، تقاضا افزایش می‌یابد، این درحالی است که چنین سیاستی با واقعیت کشور همخوانی ندارد، چرا که این سیگنال باعث به صف کشیده‌شدن تقاضای محصولات خواهد شد.

ذاکری در پایان با اشاره به تحریم روسیه توسط شورای اروپا خاطرنشان کرد: وزارت صنعت روسیه انتظار دارد زمانی‌ که صنعت فولاد روسیه با تحریم‌ها سازگار شود، پروژه‌‌‌‌‌‌‌های زیرساختی داخلی گسترش یابد و مسیرهای صادراتی جدید به ‌خوبی اجرا شوند، تولید فولاد این کشور در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ به بیش از ۷۵ ‌میلیون ‌تن در سال ‌برسد، بنابراین نمی‌توان گفت این تحریم بتواند تأثیر بسزایی در بازار صادراتی ایران از جمله فولاد داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors