گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – چهارشنبه 7 تیر ماه؛

روند نزولی شاخص‌ها در بازار سرمایه/ شاخص فلزات اساسی 5 هزار واحد افت کرد

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 7 تیر 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز بازار سرمایه از ابتدا با روند نزولی آغاز به کار کرد و به تدریج به رنگ قرمز آن اضافه شد؛ به گونه‌ای که دقایق آخر بازار، فشار فروش روی نمادها افزایش پیدا کرد. از طرفی، ارزش کل معاملات امروز بازار 9 هزار و 229 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 5 هزار و 770 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بود. ناگفته نماند 63 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

همچنین گروه‌های محصولات شیمیایی، خودرو و بانک‌ها به ترتیب با ارزش معامله 631 میلیارد تومان، 430 میلیارد تومان و 265 میلیارد تومان برترین صنایع در بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 14 هزار و 811 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 153 هزار و 393 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 4 هزار و 7 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 746 هزار و 634 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 5 هزار و 342 واحدی، رقم یک میلیون و 508 هزار و 469 واحد را نشان داد.

نمادهای «پارسان»،«شپدیس»،«فارس»،«وغدیر»،«شستا»،«فولاد»و«وبملت» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «واعتبار»،«ثامان»،«سیلام»،«بنیرو»و«قشهد» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «شخارک»،«کرازی»،«پارسان»،«شیراز»و«شپدیس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *