Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 7 تیر ؛ پول نفت به کمک فولاد می‌آید؟/ ثبات قیمتها در بازار بیلت و اسلب - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 7 تیر ؛ پول نفت به کمک فولاد می‌آید؟/ ثبات قیمتها در بازار بیلت و اسلب

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد پول نفت به کمک فولاد می‌آید؟

به گزارش خبرنگار فولادبان،نرخ ارز امروز در بازار غیر رسمی باز همانند هفته‌های گذشته مسیر خود را طی کرد و با نرخ ۴۹ هزار تومان معامله شد. این موضوع  اما در بازار فولاد تاثیر خاصی نداشت و مانند روزهای گذشته روند رکودی طی شد.

در همین حال، یکی از معضلات فولاد ایران کمبود سرمایه در گردش است که در بخش عمومی این موضوع از طریق شبکه بانکی تامین می‌شود اما باید توجه داشت اکنون این روند هم سخت شده و هم برای تولید صرفه ندارد.

البته ظاهرا مقامات ایرانی به دنبال هندی‌ها برای سرمایه گذاری در فولاد ایران هستند. این اقدام تا پیش از برجام اجرا می‌شد به طوری که پول نفت ایران در زیرساخت و توسعه فولاد سرمایه گذاری می‌شد. با احیای برجام این اقدام کنار گذاشته شد و با بازگشت تحریم‌ها وضعیت وخیم‌تر گردید به طوری که صادرات نفت ایران به شدت کاهش یافت.

حالا ایران دوباره توان صادرات نفت را به دست آورده و به دنبال بازارهای مختلف و همچنین احیای مشتریان خود است. توافق ایران و هند در زمینه صادرات نفت و سرمایه گذاری آنها در بخش فولاد هنوز به نتیجه نرسیده و بازار نیز منتظر چنین اقداماتی مانده است.

در بازار دیگر صادراتی نیز روسیه و ترکیه در بخش عرضه پرفشار عمل می‌کنند. ایران هم اکنون در مسیر رقابت قرار دارد اما باید توجه داشت مشکل بی برقی در صنایع ممکن است روند تولید را کندتر کند.

همچنین بیلت و اسلب که در روزهای گذشته در بازار جهانی کاهش قیمت را تجریه کرده بودند اکنون به وبات رسیده‌اند. هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 462 دلار و 50 سنت در هر تن و بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین 491 دلار و 50 سنت مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 507 دلار به ازای هر تن مبادله شد،  اسلب صادراتی این منطقه هم تغییری نداشت و به قیمت 490 دلار در هر تن به فروش رسید.

از سوی دیگر، بهای جهانی سنگ آهن 62 درصد برای چندمین بار متوالی در هفته های اخیر به زیر 110 دلار افت پیدا کرد تا همنچنان محدوده نوسان آن بین 100 تا 120 دلار تکرار شود.

نرخ سنگ آهن در آخرین معاملات با کاهش 2.7 دلاری معادل 109.45 دلار قیمت خورده است. حاشیه سود کارخانجات پایین دستی فولاد بهبود یافته است اما همچنان با محدوده های ایده آل تولیدکنندگان فاصله دارد.
کاهش تولید فولاد پس از فصل اوج تقاضا ممکن است به سه ماهه سوم سال هم برسد و همین دلیلی برای فشار بر قیمت این ماده اولیه تولید فولاد است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors