عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی به فولادبان عنوان کرد:

توانایی ارزآوری 50 میلیارد دلاری در بخش معدن

عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت با در نظر گرفتن سیاست‌های مناسب می تواند کمک کند تا در بخش معدن ارز آوری بیش از 50 میلیارد دلاری برای کشور داشته باشد.

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان در خصوص پتانسیل‌های موجود در حوزه معدن اظهار داشت: معدن یکی از بخش‌های پر پتانسیل کشور است و اگر این بخش و صنایع معدنی تقویت شود، می‌تواند جایگاه خوبی در ارزآوری کشور و جایگرین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد.

وی گفت: کشورهای جهان 3 یا 5 درصد از ذخایرشان را استخراج و در زنجیره تولید قرار می‌دهند اما متاسفانه این موضوع در ایران زیر نیم درصد است.

عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به عدم مدیریت صحیح در کشور، افزود: عوامل تولید خصوصا نیروی انسانی و منابع و ذخایر خوبی در کشور وجود دارد و با یک برنامه ریزی دقیق و مدیریت هدفمند، توسعه و پیشرفت امکان‌پذیر خواهد شد.

شکوری با اشاره به اینکه کشور فاقد هرگونه استراتژی مبدلی برای توسعه است، تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌هایی که در دولت اتفاق می‌افتد، باید در راستای رسیدن به اهداف حوزه معدن باشد ولی متاسفانه هر دولتی که روی کار می‌آید، یک نوع استراتژی را تدوین می‌کند و سپس دولت‌های بعدی آن را کنار گذاشته و استراتژی مخصوص خود را به کار می‌گیرند. به همین دلیل، در حال حاضر کشور فاقد هرگونه استراتژی مبدلی برای توسعه است که این یک مشکل اساسی به شمار می‌رود.

به گفته وی، دولت با در نظر گرفتن سیاست‌های مناسب می تواند کمک کند تا در بخش معدن ارز آوری بیش از 50 میلیارد دلاری برای کشور داشته باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *