اداره آمار ترکیه گزارش داد:

تجارت ۲.۲ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۵ ماه

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۵ ماهه سال جاری میلادی با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲.۲ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش فولادبان، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در پنج ماهه سال جاری میلادی به 2 میلیارد و 190 میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

تجارت ایران و ترکیه در پنج ماهه نخست سال میلادی گذشته 2 میلیارد و 740 میلیون دلار اعلام شده بود.

براساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا می 2023 با افت 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و 152 میلیون دلار رسیده است.

ترکیه در ماه‌های ژانویه تا می 2022 بالغ بر یک میلیارد و 204 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در پنج ماهه نخست 2023 نیز کاهش 32 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و از یک میلیارد و 536 میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و 38 میلیون دلار در پنج ماهه امسال رسیده است.

مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) نیز در گزارشی از صادرات بیش از 3 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه در پنج ماهه نخست 2023 خبر داده است.

بر اساس این گزارش ایران در ماه های ژانویه تا می امسال 3 میلیارد و 320 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 7 درصدی داشته است. ایران در پنج ماهه نخستی سال میلادی گذشته 3 میلیارد و 590 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *