گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه یکم تیر ؛ حرکت خلاف جهت دلار و فولاد ادامه دارد/ قراضه از دست ترک‌ها دور ماند

ازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد از تداوم حرکت خلاف جهت دلار و فولاد در بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ ارز امروز در بازار غیر رسمی 49 هزار و‌۶۰۰ تومان در حال معامله است که این نرخ نسبت به شروع معاملات روژ گذشته رشد نشان می‌دهد. بر خلاف نوسان نرخ ارز قیمت برخی مقاطع فولادی نیز زوند نزولی را طی کرد و در بخش‌های دیگر ثابت ماند.

در این میان، ایران در حال گسترش روابط سیاسی و اقتصادی خود در منطقه است. از برقراری روابط ایران و عربستان گرفته تا انعقاد قرارداد با کشورهای همسایه. اخیرا هم دوباره برجام در حال پیگیری است و براساس آخرین اخبار ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و اروپا گفت: ما به صورت مداوم با همتایان و شرکای خود از جمله سه کشور اروپایی در مورد ایران در ارتباط هستیم. حالا باید دید برجام تا چه حد می‌تواند در صورت احیا کمک حال اقتصاد شود.

در ادامه سری به بازار ترکیه بزنیم.همانطور که دیروز گفته شد، ثبت تقاضای ترک ها بزای قراضه بسیار زیاد بود اما واردات محدود شده است. به بیان بهتر کارخانه‌های ترکیه از بازار واردات قراضه فولادی دور می‌مانند.فولادسازان ترکیه به دلیل محدودیت آمار فروش محصولات فولادی در بازارهای داخلی و صادراتی از بازارهای وارداتی قراضه فولادی دور ماندند.

بازار ترکیه از زمان برگزاری اننتخابات در ماه گذشته با مشکلات اقتصادی مواجه شده است و خریداران با چالش‌هایی درباره نقدینگی و کاهش ارزش لیر روبه‌رو بودند. علاوه بر این، تعطیلات عید قربان، که باعث رکود بازار در کشورهای مسلمان می‌شود، در هفته آینده برگزار خواهد شد.

در همین حال، بانک مرکزی ترکیه در تاریخ 22 ژوئن (یکم تیر ماه 1402) نشستی درباره سیاست مالی برگزار خواهد کرد و هدف از این نشست آن است که نرخ بهره، بر ارزش واحد پول کشور تاثیر بگذارد. به دلیل تاثیرات تمام این فاکتورها، فعالیت تجاری در بازار واردات قراضه فولادی بسیار محدود بود و شاخص روزانه قیمت قراضه از هفته قبل ثابت ماند.
همچنین، طبق ارزیابی این محصول با مبدا آمریکا در روز سه‌شنبه با قیمت 382.93 دلار به ازای هر تن معامله شد که این نرخ حاکی از ثبات نسبت به روز قبل است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد کاهش قیمت 1200 تومانی هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت بوده است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 100 تا 400 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت‌ها در شرکت ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *