معاون توانیر اعلام کرد:

ناترازی ۱۲ هزار مگاواتی برق در اوج مصرف

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق با بیان اینکه اکنون وارد شرایط اوج مصرف شده‌ایم، گفت: ناترازی ۱۲ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق وجود دارد.

به گزارش فولادبان، حمیدرضا پیر پیران اظهارداشت: شرایط اوج مصرف از ابتدای خردادماه در حالی آغاز شده که به طور متوسط نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد مصرف برق داریم.

وی گفت: یکی از مسائل مهم در بخش برق رشد مصرف است، در عین حالی که سالانه فقط ۳ درصد تعداد مشترکان افزایش می‌یابد، اما رشد مصرف به دلیل مدل مصرف مشترکان سالانه حدود ۵ تا ۶ درصد است.

معاون هماهنگی توانیر با اشاره به تغییر استفاده از کولر آبی به کولرگازی که ۵ برابر کولر آبی مصرف دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل صوتی و تصویری در زمان‌هایی که مورداستفاده قرار نمی‌گیرند، از جمله موارد افزایش مصرف است.

پیر پیران تصریح کرد: این باعث می‌شود میزان رشد مصرف ۲ برابر تعداد مشترکان شود و این عامل ایجاد ناترازی در تولید و مصرف است.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۱۲ هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف داریم، اظهارداشت: برای غلبه بر این ناترازی طبیعتاً شرایط متفاوتی برای مشترکان تعریف شده است.

معاون هماهنگی توانیر گفت: برای بخش خانگی بحث پاداش صرفه‌جویی مطرح شده و از ابتدای خردادماه هم درحال انجام است.

پیرپیران در باره پاداش صرفه جویی ادامه داد: پاداش صرفه جویی بسته به این است که در کدام یک از پله‌های مصرف، مشترک کاهش داشته باشند که تا ۲ هزار تومان به عنوان پاداش پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این در حالی است که متوسط نرخ دریافتی از مشترکان خانگی ۱۰۰ تومان است که به‌این‌ترتیب ۲۰ برابر نرخ دریافتی پاداش می‌دهیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان کرد: مشترکان در مناطق مختلف عادی و گرمسیری یک تا ۴ تقسیم شده‌اند که الگوی مصرف مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات در ساعت است.

پیر پیران گفت: اگر مشترکی در مناطق عادی پارسال ۴۰۰ کیلووات مصرف داشته امسال آن را به ۲۵۰ کیلووات کاهش دهد نه‌تنها مبلغی نمی‌دهد بلکه ۱۷۵ تومان پاداش دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: کاهش ۴۰۰ کیلووات به ۲۵۰ کیلووات با استفاده از دور کند کولر ابی ۵۰درصد مصرف کاهش می‌یابد و نیز خاموش‌کردن تلویزیون در زمان بلااستفاده و نیز و خاموش‌کردن روشنایی که نیازی به آن نیست ۲۵۰ کیلووات کاهش محقق می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: مشترکی که در مناطق گرم 4 هزار کیلووات مصرف ماهانه دارد، اگر به ۲ هزار ۵۰۰ کیلووات کاهش دهد و از پاداش خوبی برخوردار می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *