جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 26 ژانویه 2022 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سبز شدن بازار سرمایه بعد از افت‌های مکرر

شاخص کل بورس بعد از افت‌های پشت سر هم در روزهای گذشته، امروز با حمایت سبزپوش شد.

به گزارش فولادبان، بازار سرمایه پس از افت‌های پشت سر هم از اول هفته تا کنون که باعث شد شاخص کل تا 1.2 میلیون واحدی پایین بیاید، امروز مورد حمایت قرار گرفت و با رشد اندک نقدینگی دوباره بالا رفت. این حمایت بیشتر در سهم‌هایی صورت گرفت که روزهای گذشته بیشترین افت را داشتند که فلزات و پالایشگاه‌ها از جمله آن‌ها بودند. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، معاملات امروز تحت تأثیر حرف‌های دیشب رئیس جمهور سبز شده است و دولت می‌تواند از این فرصت برای جلب اعتماد مردم به بورس استفاده کند.

نماگر اصلی بورس تا پایان معاملات 21 هزار و 497 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 229 هزار و 424 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بازار به دنبال این شاخص، اما کم‌جان‌تر یک‌هزار و 691 واحد بالاتر از روز گذشته یعنی روی نقطه 318 هزار و 759 واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی هم‌مسیر با دیگر شاخص‌های بازار 26 هزار و 734 واحد افزایش یافت و تا پایان معاملات خود را به یک میلیون و 22 هزار و 845 واحد رساند.

در معاملات روز جاری، اکثر سهم‌های بزرگ بازار مورد حمایت قرار گرفتند و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «خودرو»، «شپنا»، «شبندر»، «خساپا» و «انرژی 3» بیشترین تراکنش را تجربه کردند. نمادهای «فولاد»، «فملی»، «فارس»، «وغدیر»، «نوری»، «شبندر» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را در شاخص گذاشتند. سه گروه شیمیایی، فرآورده نفتی و فلزات اساسی هم بالاترین ارزش معاملات را دیدند.

در میان نمادهای فولادی، برخی بودند که وضعتی قرمز را پشت سر گذاشتند، اما اکثر سهم‌ها رنگ سبز به خود دیدند و نمادهای «فولاد»، «فنورد» و «فخوز» بیشترین رشد قیمت را داشتند. دو نماد «کچاد» و «کگل» هم امروز بسته بودند و معامله‌ای نداشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors