جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 28 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 28 خرداد؛ بی برقی فولاد چگونه بر نرخ ارز تاثیر دارد؟/ کامودیتی‌ها منتظر مشوق‌ سرزمین اژدهای سرخ

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد از بررسی بی برقی صنعت فولاد بر نرخ ارز و انتظار کامودیتی‌ها برای مشوق‌ سرزمین اژدهای سرخ حکایت دارذ.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 28 خرداد؛ بی برقی فولاد چگونه بر نرخ ارز تاثیر دارد؟/ کامودیتی‌ها منتظر مشوق‌ سرزمین اژدهای سرخ اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران آینده بازار فولاد, اخبار قطعی برق صنایع فولاد, بازار آهن, تغییرات نرخ دلار, قیمت پروفیل روز, قیمت میلگرد در بازار, کاهش قیمت تیرآهن, کاهش قیمت میلگرد امروز, نرخ دلار امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ 49 هزار و 300 تومان در بازار معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته ثبات نسبی داشت. با اینکه در چند روز اخیر ثبات در بازار ارز مشاهده می‌شود اما بازارها در رکود قرار گرفته‌اند؛ رکودی که نشانگر خوبی برای آینده ارزی ایران نیست.

در این راستا، اکنون محدودیت برق فولادی‌ها اعمال شده و شرکت‌ها باید در ساعات غیر پیک اقدام به تولید کنند. در این صورت، کارفرما باید مبلغ بیشتری به کارگران برای حضور در شیفت شب بپردازد که این موضوع هزینه‌های یک مجموعه را می‌افزاید. از سوی دیگر، کمبود برق باعث کاهش تولید خواهد شد برهمین اساس، تولید باید اولویت‌بندی شود تا بازارهای صادراتی پایدار بماند. اگر این روند ادامه داشته باشد با کمبود برخی مقاطع فولادی در داخل مواجه خواهیم شد که افزایش قیمت را به دنبال خواهد داشت. در این صورت ساخت و ساز به حداقل می‌رسد تا قیمت‌ها روند نزولی به خود بگیرد و این موضوع هم رکود بخش فولاد را بیشتر خواهد کرد.

البته مشابه همین اتفاق چند ماه پیش در چین افتاد. این کشور مشوق‌هایی را برای ساخت و ساز در نظر گرفت تا تولید فولاد انجام شود. اکنون نیز دولت چین در حال بررسی یک بسته محرک رشد اقتصادی شامل دهها ابزار است که به بهبود وضعیت اقتصاد این کشور کمک کند. بسته‌ای شامل کاهش بهره یوان، افزایش اعتبارات وام مسکن، همزمان با کاهش بهره وام و کاهش پیش دریافتها و کاهش محدودیتهای خرید مسکن دوم، کاهش مالیات خرید خودرو و افزایش اعتبار خرید،معافیت مالیاتی صنایع با فناوری نوین و سایر بسته ها. اگر این مشوق‌ها اعلام شود تقاضای کامودیتی‌ها در جهان افزایش می‌یابد و ایران باید در این زمینه مراقب سیاست‌های خود باشد.

در همین حال، موضوع مهم دیگری که بر بازار فولاد تاثیر می‌گذارد، ورود سرمایه به حوزه کامودیتی‌ها است. بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد خریدهای بلندمدت 20 درصد رشد کرده و به حدود 2.3 میلیون قرارداد رسیده است. هرچند تضعیف دلار باعث این رشد شده و طرفین قرارداد بیشتر معاملات خود را با یورو انجام می‌دهند. یورو در هفته گذشته عملکرد فوق العاده ای داشت و با جهش حدود 1.7 درصدی به بالاترین سطح 7 هفته گذشته صعود کرد.

 

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد کاهش قیمت 500 تومانی هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی تا این لحظه قیمت یک شرکت 200 تومان کاهش پیدا کرده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت بوده است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 300 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 300 تومانی یک شرکت هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors