Please use a valid API Key فولادی‌ها در انتظار عودت ارزش افزوده یکسال گذشته/ رویکرد دولت نسبت به شرکت‌های صادرات محور باید تغییر کند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

فولادی‌ها در انتظار عودت ارزش افزوده یکسال گذشته/ رویکرد دولت نسبت به شرکت‌های صادرات محور باید تغییر کند

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان گفت: با توجه به شرایط، می‌تونا گفت متاسفانه بین دولت جدید و قدیم تفاوتی وجود ندارد و تمام آنها با یک رویکرد و نگرش در این حوزه عمل می‌کنند.

یعقوب دلال قدیم در گفتگو با فولادبان در خصوص شفافیت مالیاتی اظهارداشت: در شرایط فعلی کشور، واحدهای فولادی درگیر عودت ارزش افزوده حاصل از صادرات هستند. بر همین اساس، در راستای حمایت از یک واحد تولیدی صادرات محور، از سازمان امور مالیاتی درخواست داریم عودت ارزش افزوده برای کارخانجات را پرداخت کند.

به گفته وی، براساس بخشنامه‌ای که معاون اقتصادی دولت صادر کرده بود، عودت ارزش افزوده به مدت یک ماه تعیین شده بود اما فولادسازان تا امروز ارزش افزوده یک سال گذشته را دریافت نکرده‌اند.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان با انتقاد از سیاست دولت‌ها در این زمینه، تصریح کرد: با توجه به شرایط، می‌توان گفت متاسفانه بین دولت جدید و قدیم تفاوتی وجود ندارد و تمام آنها با یک رویکرد و نگرش در این حوزه عمل می‌کنند. در واقع، هیچ یک از دولت‌ها صادرات محور نیستند، این درحالی است که شرکت‌های صادرات محور، به منابع مالی نیاز دارند.

دلال قدیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور تورم بالا وجود دارد و مبلغی که از ارزش افزوده در دست دولت می‌ماند، به راحتی واحدهای تولیدی را با چالش مواجه می‌کند. با توجه به اینکه در آذربایجان شرقی بسیاری از واحدهای صنعتی به ویژه فولادی‌ها صادرات خوبی به کشورهای عراق، ارمنستان، افغانستان و آسیای میانه دارند، می‌توان گفت عملاً همیشه در دست دولت، منابع و نقدینگی دارند.

وی اظهارداشت: دولت باید رویکرد خود را اصلاح کند و از شرکت‌های صادرات محور در بخش مالیات حمایت زیادی داشته باشد. صنعت فولاد یکی از منابع ارزآور کشور است که در زمان تحریم، بهترین اهرم برای کنترل تورم به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors