گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

ثبت کمترین قیمت میلگرد در بازار داخلی چین در 3 سال اخیر/ شکارچیان معامله به بازار بازگشتند

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبت کمترین قیمت میلگرد در بازار داخلی چین در طول سه سال اخیر حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین سقوط کرد و کمترین قیمت را در سه سال اخیر – از ماه می سال 2020 تاکنون- به ثبت رساند. در همین حال، شکارچیان معامله به بازار بازگشتند و همین مساله فعالیت تجاری در بازار را افزایش داد.

بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین بین 3 هزار و 520 یوآن تا 3 هزار و 560 یوآن (509 تا 515 دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از افت 80 تا 90 یوآنی نسبت به روز قبل است. این محصول در روز قبل بین 3 هزار و 600 یوآن تا 3 هزار و 650 یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین قیمت‌ها در مقایسه با روز مشابه در هفته قبل، 140 تا 160 یوآن به ازای هر تن کاهش نشان می‌دهند. بازه قیمتی این محصول در هفته قبل 3 هزار و 680 یوآن تا 3 هزار و 700 یوآن به ازای هر تن گزارش شد.

علاوه بر این، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شمال چین 3 هزار و 650 یوآن تا 3 هزار و 680 یوآن به ازای هر تن شنیده شد که این بازه قیمتی نشان از کاهش 50 یوآنی در مقایسه با دو هفته قبل دارد. این محصول در تاریخ 28 آوریل (8 اردیبهشت ماه 1402) بین 3 هزار و 700 تا 3 هزار و 730 یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

بنا به گفته منابع، قیمت بیلت تانگ‌شان ریزش کرد که همین موضوع بر بازار میلگرد تاثیری منفی برجای گذاشت. همچنین قیمت معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد به 3 هزار و 539 یوآن کاهش یافت.

در همین حال، قیمت‌ها در بازار اسپات از این روند پیروی کردند. یک تاجر در بازار شانگ‌های اعلام کرد در صبح روز جمعه، قیمت‌ها را به 3 هزار و 520 یوآن به ازای هر تن کاهش داد.

کاهش قیمت‌ها باعث رشد تمایل خریداران شد. برخی فعالان بازار گمان کردند که کاهش بیشتر قیمت میلگرد تقریبا غیرممکن است، زیرا در حال حاضر، قیمت‌ها به کف قیمتی دوران همه‌گیری کووید-19 نزدیک شده است.

پایین‌ترین قیمت میلگرد با شیوه معاملاتی exw شرق چین طبق ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، در ابتدای ماه فوریه 2020 ( بهمن ماه 1398) 3 هزار و 360 یوآن به ازای هر تن گزارش شد که در مقایسه با شاخص روز قبل  160 یوآن کمتر است.

در این میان، شکارچیان معامله حجم خرید خود را افزایش دادند که همین موضوع دلیلی شد تا قیمت میلگرد به 3 هزار و 560 یوآن به ازای هر تن افزایش یابد.

زمزمه بازار

با این حال، یک تاجر در بازار شانگ‌های تحلیل کرد: قیمت میلگرد به کف بازه رسیده و ممکن است به زودی افزایش دوباره را تجربه کند. کارخانه‌‌ها برای جلوگیری از افت بیشتر قیمت‌ها، میزان تولیدات خود را کاهش داده‌اند. یک منبع گزارش کرد که کارخانه‌های بزرگ در طول 7 روز منتهی به 4 مه (14 ارددیبشت ماه 1402)، 2.73 میلیون تن محصول تولید کردند که این میزان در مقایسه با هفته قبل و مدت مشابه در سال گذشته ، به ترتیب کاهش 105 و 280 هزار تنی را نشان می‌دهد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین 3 هزار و 470 یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ حاکی از افت 50 یوآنی نسبت به روز قبل است. این محصول  در این مدت با قیمت 3 هزار و 520 یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر با قیمت 3 هزار و 622 یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل، 7 یوآن افزایش نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس در روز قبل 3 هزار و 615 یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *