گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

نگرانی‌های فعالان بازار از کمبود عرضه/ قیمت میلگرد در بازار داخلی چین صعودی شد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دنبال نگرانی‌های فعالان بازار از کمبود عرضه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین با شیب تندی افزایش یافت که این رشد ناگهانی قیمت ناشی از پیش‌بینی فعالان بازار درباره کاهش تولیدات در قطب فولاد چین (تانگ‌شان) بود.

بازار داخلی

در این راستا، رزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین بین 3 هزار و 580 یوآن تا 3 هزار و 600 یوآن (505 تا 508 دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از رشد 130 تا 140 یوآنی نسبت به روز قبل است. این محصول در روز قبل بین 3 هزار و 440 یوآن تا 3 هزار و 470 یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

به گفته برخی منابع بازار، مقامات دولتی تانگ‌شان به کارخانه‌های داخلی ابلاغ کرده‌اند تا تولیدات زنجیره خود را در ماه ژوئن کاهش دهند. این اخبار نیز منجر به نگرانی‌ها در میان فعالان بازار شد که در عرضه محصولات فولادی نظیر میلگرد با کمبود مواجه خواهند شد. به دنبال این پیش‌بینی، قیمت فولاد در بازار بالافاصله صعودی شد.

در همین حال، این رشد قیمت برخی خریداران را بر آن داشت تا میزان سفارشات خود را افزایش دهند، البته برخی دیگر از خریداران حاضر به قبول این رشد قیمت نبودند.

همچنین برخی دیگر از خریداران به دلیل پیش‌بینی کاهش تقاضای میلگرد در ماه ژوئن، درباره قیمت میلگرد بدبین بودند و تصمیم گرفتند در انتظار تغییر شرایط بازار بمانند. تجارت‌خانه‌ها نیز درباره معاملات آربیتراژ محتاط بودند، زیرا تفاوت قیمت بازار اسپات و معاملات فیوچرز اکتبر، حدود 50 یوآن بود که این نرخ کافی نیست.

زمزمه بازار

با این حال، یک تاجر در بازار شانگ‌های اظهارداشت: حجم فروش روزانه به سختی به حجم فروش روز قبل رسید. همچنین رشد نرخ معاملات فیوچرز حدودا 1.17 درصد بود که کمتر از رشد 4 درصدی نرخ اسپات گزارش شد. این سیگنال‌ها نشان از آن دارند که بازار میلگرد در روندی صعودی قرار ندارد و رشد قیمت ممکن است تنها یک رونق جزئی در بازار باشد. من به فروش فعال ادامه خواهم داد و در صورت افت قیمت، با ذخیره پایین محصول ادامه خواهم داد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین 3 هزار و 500 یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل 170 یوآن رشد یافت.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر میلگرد با قیمت 3 هزار و 638 یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل 42 یوآن افزایش نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس در روز قبل 3 هزار و 596 یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *