گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت ورق فولادی صادراتی چین خیز برداشت+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت ورق فولادی صادراتی چین به دنبال روند صعودی قیمت‌ها در بازار داخلی این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال رونق اخیر در بازار محصولات فولادی داخلی چین، قیمت پیشنهادی صادرات ورق فولادی با ضخامت بالای چینی در یک هفته اخیر افزایش یافت.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا، صادرات، فوب بندر اصلی چین در بازه 590 تا 610 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی حاکی از رشد 5 تا 10 دلاری نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی 580 تا 605 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین پرمعامله‌ترین معاملات فیوچرز کویل ورق گرم در بورس معاملات فیوچرز شانگ‌هایبه روند صعودی خود ادامه دادند. در همین راستا، قیمت کویل ورق گرم و ورق فولادی با ضخامت بالا در بازار اسپات داخلی نیز افزایش یافت.

در همین حال، فعالان بازار گفتند: رونق قیمت فولاد در بازار داخلی در این هفته به پیش‌بینی سیاست محرک برای بهبود اقتصاد چین به خصوص بازار املاک و همچنین کاهش فعالیت زینتر در شهرهای اصلی استان هه‌بی برمی گردد.

یک تاجر در بازار هنگ ‌کنگ بیان کرد: در طول هفته اخیر، قیمت بسیاری از محصولات صادراتی فولاد 10 تا 15 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است اما اکثر کارخانه‌ها از صادرات ورق فولادی با ضخامت بالا دست نگه داشتند؛ به این دلیل که منتظر هستند تا شاید رشد قیمت‌ها در بازار داخلی پایدار شوند.

وی همچنین افزود: تمایل خرید ورق ضخامت بالای صادراتی چین پیش از روند صعودی قیمت فولاد در بازار داخلی، درحال کاهش بود، زیرا بسیاری از خریداران ترجیح دادند منتظر تغییر بازار باشند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت ‌ها دوباره کاهش یابند.

همچنین یک تاجر در بازار چجیانگ تاکید کرد برخی کارخانه‌ها تتنها پیشنهادات قیمتی خود را برای ورق با ضخامت بالای صادراتی را به صورت جزئی افزایش دادند، زیرا به نظر غیرممکن می‌رسد خریداران افزایش قیمت زیادی را قبول کنند.

در این راستا، یک کارخانه در استان هه‌‌بی، ورق فولادی با ضخامت بالا و تحویل ژوئیه-آگوست را با قمیت 605 دلار به ازای هر تن فوب چین عرضه کرد که در مقایسه با هفته قبل، ثابت باقی ماند. در همین حال، یک کارخانه در شمال‌شرقی چین، این محصول را با قیمت 610 دلار به ازای هر تن فوب چین ارائه می‌کرد و پیشنهادات قیمتی از شرق و جنوب چین با قیمت 600 دلار به ازای هر تن فوب شنیده شد.

بنا بر گفته چندین منبع بازار، خریداران به طور معمول پیش از شروع پروژه‌ها یا تمام شدن ذخایر خود، ورق با ضخامت بالا خریداری می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که بسیاری از خریداران هنوز به اندازه کافی محصول در انبارهای خود موجود دارند و این مساله موجب کاهش تمایل خرید محصول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *