جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازار میلگرد اروپا تحت تأثیر اوضاع وخیم بازار آلمان

کاهش شدید تقاضای میلگرد در آلمان موجب انجماد در بازار محصولات فولادی در شمال اروپا شده است، این در حالی است که در جنوب این قاره، شاهد تحرک در بازار فولاد هستیم.

به گزارش فولادبان؛ با افزایش تقاضا از سوی کارخانجات فولادی ایتالیا، قیمت میلگرد در جنوب اروپا به تدریج در حال رشد است؛ اما اوضاع بازار میلگرد در شمال اروپا کاملاً برعکس است زیرا تقاضای آلمان ضعیف است و قیمت مواد اولیه کارخانجات فولادی از جمله قراضه، هم نزولی است.

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت میلگرد در بازار جنوب اروپا در هفته گذشته را هر تن 410 تا 425 یورو (463 تا 480 دلار) اعلام کرد که نسبت به قیمت‌های یک هفته قبل (430-405 یورو) روند تدریجی صعودی داشته است. این تحلیل نشان می‌دهد که تولیدکنندگان میلگرد در ایتالیا در حال افزایش قیمت محصولات خود هستند اما در اسپانیا به علت فشار خریداران، قیمت میلگرد اندکی ارزان شد.

* ایتالیا

به گفته کارشناسان، فولادسازان ایتالیایی در هفته اخیر با توجه به افزایش تقاضا، قیمت میلگرد را بالا بردند.

یک تاجر در این زمینه گفت: فولادسازان در هفته اخیر به دنبال افزایش 20 یورویی قیمت میلگرد بودند که البته نهایتاً فضای بازار با افزایش 10 یورویی موافقت کرد.

در بازار میلگرد ایتالیا، معاملاتی با قیمت هر تن 385 تا 395 یورو، تحویل درب کارخانه، انجام شد که در مقایسه با قیمت‌های 360 تا 375 یورو در نیمه اول ماه ژوئن، رشد قابل اعتنایی داشته است.

به گفته کارشناسان، تقاضای فولاد از سوی بخش ساخت‌وساز گام به گام در حال رشد است و سبب تقویت قیمت محصولات فولادی شده است و فعالان بازار هم معتقدند که روند صعودی قیمت میلگرد در ماه جولای هم ادامه پیدا خواهد کرد.

یک تاجر محصولات فولادی در این زمینه عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که در ماه ژوئن مقدار تقاضای میلگرد اندکی بیشتر شود، بنابراین قیمت‌ها از سطح فعلی بالاتر خواهد رفت.

* اسپانیا

وضعیت خرید میلگرد در اسپانیا در یک هفته اخیر رو به تقویت بود که با هدف افزایش موجودی انبارها صورت گرفت.

با این حال قیمت میلگرد در این کشور در هفته منتهی به 24 ژوئن به هر تن 410 تا 425 یورو رسید که 10 یورو کمتر از قیمت یک هفته قبل بود.

کارشناسان درباره علت نزول قیمت میلگرد در اسپانیا می‌گویند از آنجا که کارخانجات نیاز به فروش محصولاتشان دارند، مجبورند در برابر فشار خریداران برای کاهش قیمت، کوتاه بیایند. ضمن آن که قیمت قراضه آهن به عنوان ماده اولیه کارخانجات فولادی، هم در بازار رو به نزول است و خریداران به این موضوع اشاره می‌کنند.

* صادرات

فعالان بازار از رکود بازار صادراتی میلگرد اروپا در هفته گذشته خبر می‌دهند. Fastmarkets هم در تحلیل هفتگی خود قیمت میلگرد صادراتی اروپا، فوب بنادر جنوب این قاره را هر تن 390 تا 410 یورو اعلام کرده که نسبت به یک هفته قبل تغییری نداشته است. کف قیمت میلگرد صادراتی اروپا مربوط به ایتالیا و سقف آن مربوط به اسپانیا است.

یک تاجر در جنوب قاره اروپا درباره وضعیت صادرات میلگرد عنوان کرد: طی هفته گذشته ما محموله‌های اندکی به انگلستان و کشورهای حوزه اسکاندیناوی صادر کردیم چون تقاضا هنوز رونق ندارد اما بهبود اندکی در انگلستان رخ‌داده و پیشنهادهای خرید بیشتری از سوی این کشور داریم، ولی وضعیت آلمان متفاوت است و اوضاع آنجا کمی راکد است.

* شمال اروپا

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت میلگرد در بازار شمال اروپا را 440 تا 460 یورو در تن در هفته منتهی به 17 ژوئن اعلام کرد که 10 یورو نسبت به هفته ماقبل آن کاهش نشان می‌دهد.

تقاضای میلگرد در اتحادیه بنه لوکس (هلند، بلژیک و لوکزامبورگ) مناسب است زیرا بخش ساخت‌وساز در این کشورها رو به رشد است.

یک تاجر در این زمینه گفت: قیمت میلگرد نسبت به یک ماه قبل حدود 10 یورو کاهش پیدا کرده زیرا قیمت قراضه آهن پایین آمده است. با این حال، وضعیت کلی بازار مناسب است، زیرا ساخت‌وساز در حال رونق گرفتن است، هرچند میزان معاملات هنوز در سطح بالایی نیست چراکه خریداران همچنان با توجه به ریسک بیماری کرونا ترجیح می‌دهند خریدهای عمده‌ای انجام ندهند.

به گفته فعالان بازار، میلگرد در منطقه بنه‌لوکس در هفته گذشته با قیمت هر تن 450 تا 460 یورو در تن معامله شد.

اما اوضاع در آلمان، متفاوت است و به علت رکود در بخش ساخت‌وساز، قیمت میلگرد در این کشور به شدت پایین آمده است.

یک کارشناس در این زمینه بیان کرد: بخش ساخت‌وساز در آلمان به شدت راکد است که ناشی از آثار شیوع بیماری کرونا است. به همین دلیل پروژه‌های بزرگ ساخت‌وساز متوقف شده و سایر صنایع مصرف‌کننده فولاد هم کج‌دار و مریز در حال فعالیت‌اند.

برخی کارشناسان هم می‌گویند هم‌اکنون در بازار آلمان می‌توان میلگرد را به قیمت هر تن 440 یورو به صورت تحویل‌شده، خریداری کرد یا حتی 5 یورو پایین‌تر از این قیمت که در آلمان و حتی در مقایسه با سایر کشورهای شمال اروپا قیمت بسیار پایینی محسوب می‌شود. در ماه ژوئن تقریباً هیچ پروژه جدید ساخت‌وسازی در آلمان کلید نخورد و تقاضای فولاد را منجمد کرد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors